silo

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
manta400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17 dec 2010 19:30

silo

Indlæg af manta400 »

hey.. vi over vejer og købe en 5-6 tons silo til træpiller..
har kigget på et par brugte.. på dba/gul og gratis..
er der nogle der har et par råd.. kræver den et fundament.. den skal stå uden for..
og kræver den tilladelse til og rejse sådan en.. umildbaret ser det ud som om den kræver en kran til og rejse den.. i den størrelse..


mvh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: silo

Indlæg af Lintz »

manta400 skrev: 19 okt 2020 18:18 hey.. vi over vejer og købe en 5-6 tons silo til træpiller..
har kigget på et par brugte.. på dba/gul og gratis..
er der nogle der har et par råd.. kræver den et fundament.. den skal stå uden for..
og kræver den tilladelse til og rejse sådan en.. umildbaret ser det ud som om den kræver en kran til og rejse den.. i den størrelse..


mvh
6 tons plus silo er så godt og vel 1,5 tons pr ben (går ud fra den står på 4 ben) Så 4 gode punktfundamenter er ikke at foragte.
Stil den så det er nemt for lastbil at komme til den.

Tilladelse ved jeg ikke om der kræves.

Hvordan får du piller fra silo til pillefyr. Via snegl eller vacum-sug?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
manta400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 17 dec 2010 19:30

Re: silo

Indlæg af manta400 »

tænkte det nok den skal have fundament.. piller skal via snegl.. silo kan stå lige uden for fyr rum.. men så er den ikke nem og kommet til for vognmand.. men det kan vel løses med rør hen til gavlen ca 8 m.. men fuck jeg syntes sådan en 5-6 tons silo er høj.. og grim.. men det er nemmere end og slæbe piller ind som vi gør nu.. hvordan med råd ang ny eller brugt silo.. glasfiber eller metal..

mvh
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: silo

Indlæg af Lintz »

manta400 skrev: 19 okt 2020 18:32 tænkte det nok den skal have fundament..
jeg ville gøre det. Går ud fra at den også derved kan boltes fast. Rart nok at vide at der ikke pludselig kommer 6 tons piller ind i fyrrum i en storm.
manta400 skrev: 19 okt 2020 18:32 Den ikke nem og kommet til for vognmand.. men det kan vel løses med rør hen til gavlen ca 8 m..
Går ud fra at der skal sidde en studs som passer til vognmandens slange men det er du nok klar over. Ved ikke om røret skal kunne modstå et vist tryk.
manta400 skrev: 19 okt 2020 18:32 glasfiber eller metal..
Mener at glasfiber kan være i dårlig stand hvis den er gammel. (UV stråling) men tror at metal nemmere har tendens til kondens.
Har ikke rigtig erfaring inden for pille-siloer. :oops:
manta400 skrev: 19 okt 2020 18:32 fuck jeg syntes sådan en 5-6 tons silo er grim..
Efeu kan gøre underværker icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: silo

Indlæg af BWJ »

manta400 skrev: 19 okt 2020 18:32 tænkte det nok den skal have fundament.. piller skal via snegl.. silo kan stå lige uden for fyr rum.. men så er den ikke nem og kommet til for vognmand.. men det kan vel løses med rør hen til gavlen ca 8 m.. men fuck jeg syntes sådan en 5-6 tons silo er høj.. og grim.. men det er nemmere end og slæbe piller ind som vi gør nu.. hvordan med råd ang ny eller brugt silo.. glasfiber eller metal..

mvh
Så grav pisset ned 8)
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: silo

Indlæg af Kruse »

Kan dit fyr håndtere smuld?
Det vil nok give lidt mere af det når det bliver blæst.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

Besvar