6 mm eller 8 mm?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
ScoopsDK
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 dec 2015 15:55
Mit fyr: Passat c1+
Areal: 148
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: Ca 6.

6 mm eller 8 mm?

Indlæg af ScoopsDK »

Hejsa. Jeg fik sat et nyt fyr op i december, en Passat c1+. :great: Så har jeg tænkt lidt på hvad der faktisk er bedst at fyre med? Er det 6 mm eller 8 mm? Nogen der har erfaring med det? :)

xkfc

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af xkfc »

Jeg kender ikke Passat, det er noget rod med deres numre, men siden du har skrevet i "stoker" går jeg ud fra at det er en sådan du har.. Stokere er normalt ligeglad, med piller, smuld, korn, rapsafrens, flis, nøddeskaller, blommesten... og hvad man ellers kan komme på. En kammerat får det smuld jeg sorterer fra, han hælder bare 4-5 poser ren smuld i sin Baxi Multi..

Hvis det derimod er et pillefyr du har, så er det en helt anden sag.
ScoopsDK
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 dec 2015 15:55
Mit fyr: Passat c1+
Areal: 148
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: Ca 6.

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af ScoopsDK »

Det er en Stoker jeg har, den mindste som passat har og ja den er ikke kræsen med hvad den æder.
pendec

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af pendec »

ScoopsDK skrev:Det er en Stoker jeg har, den mindste som passat har og ja den er ikke kræsen med hvad den æder.
hmmm, Jeg har en i familien som også købte c1+, skægt er dog de fik et pillefyr når sagde det navn? Er du sikker på træpiller ikke falder ned igennem et plastrør? ;)

sådan ser c1+ ud: http://vvs-selvbyg.dk/passat-braender-1 ... sat-c1-p41
xkfc

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af xkfc »

ScoopsDK skrev:Det er en Stoker jeg har, den mindste som passat har og ja den er ikke kræsen med hvad den æder.
Så er det jo bare at købe det aller billigste man kan finde!! hvorfor så bekymre sig om 6 eller 8mm piller?

Og hvorfor valgte du en stoker i stedet for en pillebrænder?

ScoopsDK
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 dec 2015 15:55
Mit fyr: Passat c1+
Areal: 148
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: Ca 6.

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af ScoopsDK »

Du har helt ret. Der ser man bare hvor meget jeg ved om forskellen på de forskellige typer. Fik bare at vide at det var en Stoker af leverandøren. ;-) :-D
Men så blev jeg Så meget klogere. :-)
xkfc

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af xkfc »

Både klogere, og heldigere icon_cheesygrin.gif en pillebrænder er da meget bedre end en stoker, hvis man kun skal brænde piller af. :great:

Der finden ikke en tråd til Passat endnu, men i "andre pillefyr" viewforum.php?f=96 kan du læse lidt erfaringer.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: 6 mm eller 8 mm?

Indlæg af John Skov Jensen »

Tråd flyttet

/John
Redaktør

Besvar