Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er det den nye TPK fra Baxi?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
nemocharley

Re: Er det den nye TPK fra Baxi?

Indlæg af nemocharley » 09 sep 2015 23:09

Jeg kaldte multiheaten for en stoker og tpk for et pillefyr, men den var måske rettet mod Brandsen?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Er det den nye TPK fra Baxi?

Indlæg af triumph » 10 sep 2015 05:41

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Arh, come on boyz, jeg har både en Baxi og en Scotte her på matriklen, og alle er velkomne
til at kikke fordi, herunder også lige kikke dybt i køle stokeren, for ved selvsyn at konstatere,
der er en verden til forskel på kvaliteten af snegl, låger, sideskjolde, knapper, switche, håndtag,
osv osv

Scotten når ikke min Baxi til sokkeholderne, med hensyn til materiale kvalitet og godstykkelse,
men hey, Scotten kostede så også under det halve af Baxi'en, tror vi taler om 58K mod 25K.

Og hey hey, jeg fik som vanligt en rigtig god pris hos [tag]Levi[/tag] på Scotten, så de 25K
var inclusive kompressorrens, diverse extra følere, et reservedelskit, og guderne må vide hvad,
for jeg har ikke brugt bare én eneste reservedel endnu på Scotten, men ok, den er så også kun
godt 2 år gammel.

Men hey hey hey, hvad tror I mon det bedste køb har været ?? Vi taler 58 mod 25 ?? Any takers ??
Vi lader lige billedet stå et øjeblik !

Baxi æder jo gladeligt spildkorn til kr 300 pr ton, mens Scotten jo kun vil have prima træpiller, til kr 2.500 pr ton.....
tror alle selv kan lave matematikken, min Baxi er 10 år her i næste måned, så om jeg hellere vil give 58K for en Baxi
end 25K for en Scotte.... you guess guys, der skal ikke ret mange ton brændsel til, før en Baxi suverænt outperformer
en Scotte på pris pr produceret kw....

... naturligvis forudsat, at du har brug for så meget varme som en Baxi leverer, og forudsat at du har en flok bonderøve
som naboer, så du kan få spildkorn til kr 300,- pr ton.
Jeg har skam intet mod baxi, og det er helt rigtigt at finshen plejer og være flot.
Men TPKén æder altså ikke korn.
Og jeg kan ikke se hvor den distancere sig fra sine konkurenter (Bla. RTB, Scotte, Pellux/Metro, MGM)
Den bliver vel nød til at være bedre til et eller andet, hvis den skal koste mellem 12 og 25 kilo mere end sine nærmeste konkurenter

skrot1

Re: Er det den nye TPK fra Baxi?

Indlæg af skrot1 » 10 sep 2015 19:16

Piller koster sgu da ikke 2500 kr.pr. Tons. Tror du er lidt for glad for din baxi...og fred med det. Men så er den nok heller ikke bedre, og der er nogle der ikke gider slæbe korn og aske, og blande kridt i , for at kedel og røgør ikke skal tære op...så foretrækker jeg at bruge min dyrebare tid til noget andet. Just my penny:)

nemocharley

Re: Er det den nye TPK fra Baxi?

Indlæg af nemocharley » 10 sep 2015 19:39

Brandsen maler det lidt for klart op for at drille - men det er ligemeget.

Tråden her handler om pillefyr (Baxi´s TPK - ny model og dens høje pris ift. andre pillefyr) ikke stokerfyr eller kaskadeløsninger - selvom det naturligvis er ret blæret med en sådan løsning, hvis forholdene er til.


Besvar