Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

EasyPell erfaringer

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af newpas » 08 maj 2015 11:42

Mrjyden: Kan jeg ikke få lidt af alle de penge du tilsyneladende har tilovers?? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great:


nemocharley

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af nemocharley » 08 maj 2015 14:09

Det kan da være du kan få hans MGM Junior :)

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af mrjyden » 10 sep 2015 22:05

så er vi tilbage må sige at den køtre fantanske godt easypel der har ikke været nogle problemmer og den er utroligt stabil og bruger faktis en del mindre piller ind den gammel stoker der stod der.
fyret har kørt nogle mrd nu og der har ikke været et eneste stop eller fejl på det.
brænder fantisk flot og alle piller er brændt helt til aske.

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af mrjyden » 11 sep 2015 15:12

jeg må så også sige at efter hvad man har set af andre problemmer med andre anlæg må jeg sige at easypelle er utroligt bruger venligt og det er så nemt og gøre rent og tømme en aske skuffe og vælger man auto rens så renser den selv kedle røre og så kan man nøjes med en gang om året og lige tage toppen af og støvsuge den smule støv der kunne ligge sig der oppe men alt i alt så er det bare i orden og det kørebare

skovstedgaard
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 08 feb 2015 21:44
Mit fyr: Woody 10 KW / Blackstar
Areal: 160 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5540
Dagligt forbrug: 12 kg
Geografisk sted: Østfyn

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af skovstedgaard » 11 sep 2015 21:32

Dejligt at høre. Jeg har ikke fået skiftet det gamle Tasso endnu, men er ret sikker på, at det bliver til et EasyPell.
Ærgerligt at du bor så langt herfra - ville gerne have set et i drift.
Der er vel ikke nogen på fyn, som kender nogen, der har et sådant kørende ?


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af mrjyden » 12 sep 2015 22:00

jeg skal se om jeg ikke kan finde en du kan se der i det område måske elelrs kan du da komme op og se det hvis du får lyst så kan vi tage en kop kaffe og snakke lidt om det hvis det er skal nok se om jeg ikke kan hjælpe dig med og komme ud og se et i nærheden af dig

nemocharley

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af nemocharley » 12 sep 2015 22:54

Det kunne være fedt med billeder og en beskrivelse af anlægget inde på "mit fyrrum og mine indstillinger" - hvis du er frisk på det mrjyden eller andre brugere af easypel

og mrjyden har du begge fyr kørende eller har du to adresser siden mgm junior stadig står i din profil?

skovstedgaard
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 08 feb 2015 21:44
Mit fyr: Woody 10 KW / Blackstar
Areal: 160 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5540
Dagligt forbrug: 12 kg
Geografisk sted: Østfyn

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af skovstedgaard » 14 sep 2015 00:28

Det ville være super, hvis jeg kunne få en adresse på fyn. Vi er af og til hos venner i Hjørring, så jeg vil gerne kontakte dig, næste gang vi skal derop.Du kan evt. sende mig en mail på skovstedgaard@e-mail.dk ;)

MichaelL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 sep 2015 16:59

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af MichaelL » 03 dec 2015 17:31

Jeg fik installeret et EasyPell 20 i august måned.

Efter at have været 'smug-læser' i længere periode besluttede jeg mig for ikke at prøve 'billigere' alternativer, da jeg ikke ønsker at bruge for mange timer i mit fyrrum. Klart at det er dyrere end mange andre alternativer, men til gengæld har jeg indtil videre intet behov haft for at kigge på indstillinger, temperaturer og slige (jeg har faktisk ikke fundet ud af om jeg overhovedet kan stille på det ..). Udover at fylde piller på skal jeg engang i mellem trykke på 'enter', når den er løbet tør for piller, men det jo ikke fyrets skyld...

Af økonomiske årsager var jeg desværre nødsaget til at fravælge en 750 kg silo løsning, men håber at jeg kan få det installeret på et senere tidspunkt.

Det eneste klagepunkt må være, at fyrret generelt er sulten, men det er nok ikke fyrets skyld.

Jeg købte det fra Gyrstinge VVS (Sorø).

skovstedgaard
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 08 feb 2015 21:44
Mit fyr: Woody 10 KW / Blackstar
Areal: 160 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5540
Dagligt forbrug: 12 kg
Geografisk sted: Østfyn

Re: EasyPell erfaringer

Indlæg af skovstedgaard » 07 dec 2015 07:39

Jeg kunne stadig godt tænke mig et EasyPell, men nu er "chefen " begyndt at snakke med, og jeg kan selvfølgelig godt se, hvad hun mener - rent økonomisk. Vi varmer hele huset op med en masseovn, og har en gammelt Tasso brændekeddel, som leverer det varme vand og holder anlægget frostfrit, når det er nødvendigt, og det er den, jeg gerne vil have skiftet til noget mere " automatisk".
Jeg har prøvet de sidste par måneder, at lade vores gamle oliefyr sørge for det varme vand, ved at lade et tænd/sluk ur aktivere fyr og cirkulationspumpe et par gange om dagen, og det fungerer faktisk fint( vi arbejder begge to ). Forbruget er kun ca. 2 l. olie om dagen, så længe der ikke er frostgrader udenfor, så derfor synes hun, det er for meget luksus med EasyPell, så nu det store SPØRGSMÅL :

Er der noget i vejen for, at et Scotte/Woddy -pillefyr kan fungere på samme måde med et tænd/sluk ur og er det rigtigt, at et evt. energitilskud også afhænger af investeringen, som smeden påstår ?


Besvar