Erfaring mad ATMOS A25 brænder

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

Erfaring mad ATMOS A25 brænder

Indlæg af MortenW »

Hej.

Har lige være på messe, og set Passats program.

Vi vælger nok Atmos D14P pillefyr, med en ATMOS A25 brænder. Vores valg, er dels set ud fra en økonomiske betragtning, og de plads forhold vi har i vores fyrrum.

Her i forummet kan man læse om mange forskellige brænder til pillefyr, men jeg kan ikke se noget om en
ATMOS A25 brænder :?

Nogen der kan kaste lys over det mysterie. :P

peos
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26 feb 2012 18:04
Mit fyr: Scotte 20 kW og 60 rør solvarme
Areal: 280
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: Ved jeg ikke endnu
Geografisk sted: Næstved

Erfaring mad ATMOS A25 brænder

Indlæg af peos »

Her hjemme skal oliefyret også skftes ud med et pillefyr, og jeg er også meget tiltalt af en ATMOS D14P eller D21P. Kedlen ser ud til at være meget let at rense, og fyret meget lavteknologisk - fuld knald på eller slukket. Og der er vist heller ikke mange muligheder for at pille ved styringen og komme galt afsted med den.

Jeg har også bemærket, at der - i modsætning til mange andre fyr - ikke er vendt et eneste problem med denne kedel og brænder her på dette forum. Kan det virkelig være fordi, der aldrig er problemer med denne kedel og brænder?

Jeg synes også, at det ville være rigtig godt, hvis nogen kan fortælle om erfaringer med ATMOS D14P/A25.
Besvar