CTC EcoFlex 15 kW

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
ccc28748
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 84
Tilmeldt: 29 mar 2013 08:24
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 110
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Kastrup
Blevet takket: 2 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af ccc28748 »

Jeg forstår ikke at dette fyr er mere udbredt!!
Har haft det i 5 år nu. Tømmer aske skuffen ud ca 2 gange årligt, renser røg kanalerne ved samme lejlighed , eller når røggas temp bliver for lav.
Varmtvands delen er et gennemstrømnings type, så anlægget behøver ingen ekstra extern beholder. Mængden af energi i kedlen, svarere til en ca 150L varmtvands beholder.
Og så de geniale elpatroner, der i fire trin leverer op 9kw (og max kw kan justeres fra 0kw til 9kw i 1,5kw intervaller) og sikrer at der altid er varme.
Den danske pris er ganske høj. Jeg sparede en svensk ødegaard ved at kroge en trailer på bilen og hente fyret i sverige. For 5 år siden gav jeg 28k.

Brugeravatar
2XHansen
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 maj 2011 07:05
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 116 (gulvvarme)
Brændsel: Højlund pillen 8mm
Geografisk sted: ...et sted på den lille lysegrønne ø i midten

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af 2XHansen »

ccc28748 skrev:Jeg forstår ikke at dette fyr er mere udbredt!!
Har haft det i 5 år nu. Tømmer aske skuffen ud ca 2 gange årligt, renser røg kanalerne ved samme lejlighed , eller når røggas temp bliver for lav.
Varmtvands delen er et gennemstrømnings type, så anlægget behøver ingen ekstra extern beholder. Mængden af energi i kedlen, svarere til en ca 150L varmtvands beholder.
Og så de geniale elpatroner, der i fire trin leverer op 9kw (og max kw kan justeres fra 0kw til 9kw i 1,5kw intervaller) og sikrer at der altid er varme.
Den danske pris er ganske høj. Jeg sparede en svensk ødegaard ved at kroge en trailer på bilen og hente fyret i sverige. For 5 år siden gav jeg 28k.
Tak ccc28748 - ENDELIG en anden CTC spiller på banen :great: .
Tenderer til at give dig ret mht. den manglende udbredelse. Vores montør mener at årsagen nok skal findes i den danske holdning til pris vs kvalitet...og det er der nok noget om. Nu var det som nævnt allerede i huset ved overtagelsen, men vi er da ikke i tvivl - vi ville selv vælge det (fandt en faktura fra monteringen og mener prisen lå omkring 80k med det hele...fyrets pris alene ved jeg ikke hvad var)!
Nu har vi styr på det og for dælen hvor er det low maintenance. Vil nu ikke gå så vidt som til kun at rense/tømme to gange årligt - jeg tilstræber ca rens en gang hver 2. måned-nogen gange lidt oftere, men det afhænger af pillerne (synes især vi har knap så gode erfaringer med de svenske = gir mere aske).
Jeg er dog nysgerrig efter om du/i også har haft lidt udfordringer i forhold til godkendelsen af prøvningsattesten? Vi havde en del tovtrækkeri med skorstensfejeren...det tog vel knap et år og indblanding fra advokat for at få det på plads!
Måske kunne du afsløre lidt om jeres fyr - opsætning, forbrug osv.?

Mvh de 2 Hansner.
ccc28748
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 84
Tilmeldt: 29 mar 2013 08:24
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 110
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Kastrup
Blevet takket: 2 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af ccc28748 »

Hej D'Hansener

Jamen jeg har da en ven som, på min anbefaling købte fyret, og han er også en lykkelig CTC Pillemand nu :-) Jeg kørte til Sverige for 5 år siden og købte fyret. Det kostede omkring 28K (uden montering og alt det andet). Det er dog steget siden da. Købte det hos RinkabyRör. Så vi er ihvertfald 3......

Mht skorstensfejeren, så blev han super glad fordi jeg var en stensikker fast kunde i mange år fremover :-) I fyrets manual, på den næste bagerste side, er der en side hvor alle de rigtige ting står. Her er også en linie til skorstensfejerens "dyre" underskrift. Der var ingen problemer her, og det var super godt du holdt fast.

Jeg kunne nok nøjes med at tømme aske skuffen 1-2 gange årligt, men jeg renser røg kanalerne ca hver anden måned og her tømmer jeg også skuffen og blir overrasket hver gang over hvor lidt aske der er i.

Jeg bruger 4-4,5 tons piller om året. Mit hus er 88 m2 stort (eller lille), men efter indførelsen af pillerne er vi begyndt at varme dele af kælderen op. Desuden har jeg solvarme, så fyret er under alle omstændigheder slukker 4-5 måneder af året. Og så det fantastiske ved fyret, elvarme backup. Vi har ALTID varmt i huset også pga pille drift stop.

Tillykke med dit fyr (selvom det er længe siden nu). Jeg bor på Amar, hvor i landet bor du. Det er jo super hvis vi kan dele erfaringer.

mvh Carsten
ccc28748
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 84
Tilmeldt: 29 mar 2013 08:24
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 110
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Kastrup
Blevet takket: 2 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af ccc28748 »

Ups, meget af det jeg lige har skrevet blev gentagelser fra et tidligere indlæg, beklager
nemocharley

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af nemocharley »

Hej - undskyld jeg vækker en gammel tråd til live - men -

kunne en af jer måske overtales til at lave et indslag i sektionen mit fyrrum og mine indstillinger (under stoker diverse), med drifterfaringer og gerne lidt billeder. Jeg er lidt nysgerrig på det her pillefyr, også om det er godkendt til de nye krav?

ccc28748
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 84
Tilmeldt: 29 mar 2013 08:24
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 110
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Kastrup
Blevet takket: 2 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af ccc28748 »

Hej Nemo

Her jeg en ldeig stund skal jeg nok skrive lidt om CTC'en.
Indtil da , så står jeg og mangler nogle reservedele til fyret. Forhandleren , er helt på bagbene mht at man kun kan bestille reservedele, hvis man er montør. OG mit fyr kan ikke lidt fremmede hænder oppe i brændkammeret ;-)
Det jeg mangler er en ude temp føler. Den som fulgte med fyret, har ikke været godt nok skærmet imod vejr og vind.

Nogle ideer til at skaffe sådan en fra Sverige?

mvh Carsten
nemocharley

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af nemocharley »

Jeg ved ikke om Ecoflexen skal have ctc produceret produkter for at virke, men du kunne jo spørge ved vølund, iwabo (måske Ugelvig her fra forum) ved noget om dette? eller värmebaronen (dptvarme.dk - eller dwc i østervrå).
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af triumph »

Der er jo ingen der siger at der skal stå CTC på føleren. Hvis du bare kan finde ud hvilken type det er, så er sådan nogen billige (f.eks. pt100, pt1000, nc, mf.)
Jeg ved ikke om det er noget af dette:
http://www.vvsobadrum.se/varme/varmepan ... vdelar/ctc
LasseT4
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 maj 2014 15:42
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 188
Brændsel: Land & Fritid 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Geografisk sted: Nordjylland - Aabybro

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af LasseT4 »

Hej.
Håber det er i orden jeg låner tråden - ellers må I sige til.. :)

Jeg overtog i august 2013 et hus med et CTC Ecoflex pillefyr, og jeg er helt ny i faget.
Det har kørt ok indtil i fredags, hvor jeg havde driftsstop pga. en ødelagt doserskruv (dosersnegl).
Jeg har naturligvis skildt skidtet ad og mangler reservedele - hvor køber man dem i DK?

Vores hus er 188 kvm, og fyret er eneste varmekilde - dog har vi en elvandvarmer som tilskud til forbrugsvand.
Jeg renser røgkanaler hver måned og tømmer en fuld askeskuffe i samme omgang, tyder det på dårlig forbrænding når der dannes den mængde aske?
Vedhæftede filer
foto.JPG
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af bioservice »

Prøv at kontakte Elektro Energy, de forhandler kedlerne, og kan du ikke handle der direkte, så skriv til mig på info@nhbioservice.dk, så skal jeg skaffe delen..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Besvar