Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
levi

Re: Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af levi » 21 okt 2011 19:23

Frank_Rasmussen » 21 Oct 2011, 19:19 skrev:Polen er jo et stort land og HKS Lazar et gammelt firma; men er der mon et bud på, hvor mange af disse InterFire anlæg, der er produceret?

PS: 4. linie på hjemmesiden :)
Er det et gammelt firma ?, - på CVR.dk findes der ikke noget firma der hedder HKS Lazar ?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af triumph » 21 okt 2011 19:32

marlif » 21 Oct 2011, 18:44 skrev:Ikke mig bekendt. Jeg har eneimport og eneforhandling i Danmark.
Så tror jeg godt nok du skal snakke med leverandøren, for jeg kan ikke se forskel :D

http://www.stokerbutik.dk/shop/mgm-comfort-15-176p.html

dannidines

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af dannidines » 21 okt 2011 19:49

Jamen, kabinettet på de to typer fyr (MGM og den der polske) er slet ikke ens, så forskel det er der.. men indmaden ved jeg ikke..

Syntes det er spændende med fyret set ud fra opgivne data.. dog mange andre "alarmer" ... alene det reservedele ikke kan googles og i DK kun kan købes ved een...

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af Frank_Rasmussen » 21 okt 2011 19:53

Importøren i Danmark hedder vel "Reparatøren" (http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/ ... r=80975910), og producenten i Polen "HKS Lazar". Men er det ikke lige meget, hvad importøren hedder?

Umiddelbart har Liagro-pilleanlægget ikke automatisk pillesug eller iltstyring. Kabinettet er heller ikke ens. Selv farven er forskellig :). Producenten fremgår ikke, og det er en alvorlig anke for mig at se.

levi

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af levi » 21 okt 2011 20:25

Frank_Rasmussen » 21 Oct 2011, 19:53 skrev:Importøren i Danmark hedder vel "Reparatøren" (http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/ ... r=80975910), og producenten i Polen "HKS Lazar". Men er det ikke lige meget, hvad importøren hedder?

Umiddelbart har Liagro-pilleanlægget ikke automatisk pillesug eller iltstyring. Kabinettet er heller ikke ens. Selv farven er forskellig :). Producenten fremgår ikke, og det er en alvorlig anke for mig at se.
Er det ligemeget hvad importøren hedder ?, - hvad med service og reservedele, - er det ikke en væsentlig ting når man handler - uanset hvad man handler ?


Slettet 4927

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af Slettet 4927 » 21 okt 2011 21:29

Nu vil jeg gerne komme med en kommentar til dagens indlæg.
Naturligvis er der ikke noget, der hedder HKSLazar Danmark og der er heller ikke noget CVR. Firmaet er hjemmehørende i Polen. Så hvorfor skulle der være noget her???
LIFCON som jeg ejede og som oprindeligt startede importen blev overtaget med hele sortimentet, garantiforpligtigelser og undertegnede af Reparatøren. Og mangel på forhandlere skyldes udelukkende prispolitik. Jeg har besluttet, at det er urimeligt at forhandlere skal lægge 10.000 oveni prisen bare for at lægge bestilling hos mig og vente på at fyret kommer. Og så ellers gå i gang med at tilslutte for yderligere nogle tusinde. Men hvis der er nogen der gerne vil betale 50.000 i stedet for 40.000 så skal jeg nok finde lokale forhandlere :evil:
Det er stadigvæk i sidste ende fabrikken der er ansvarlig for at garantien effektueres, reservedele kan købes osv.
InterFire er videreudvikling af tidligere serier af træpillefyr som HKS Lazar fremstillede og som den sidste model er solgt i et antal der berigtiger til at sige at modellen er succes. I Danmark er der solgt nok til at jeg kan kalde det en brag af succes, hvis man tager i betragtning at mærket er stort set ukendt her. Og prøv I bare at ringe til Benekov, eller Baxi og spørge om hvor mange anlæg har de produceret.
Firmaet har en del distributører i EU, se http://www.hkslazar.com/distributors,boilers,2.html
LIFCON står der stadigvæk, jeg venter på at de samler sig sammen til at opdatere side. Men tlf. nr er godt nok. Liagro fyr har intet til fælles med InterFire.
Mht reservedele, så har vi normalt på lager sliddele, mangler der noget så kommer det frem fra Polen på 3 arbejdsdage. Men vi har ikke megen erfaring med det. Det eneste vi skulle skifte ud var udsugningsventilator, hvor akslen knækkede. Og det var en fin ventilator fra PAPST. PAPST har indrømmet fabrikationsfejl på en hel serie.
Flere spørgsmål og mere tvivl?

dannidines

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af dannidines » 21 okt 2011 21:37

Jeg syntes fyret er meget spændende især med alle de assets/funktioner det nu engang leveres med til priser der bringer andre. fuldautomatiske fyr til skamme jeg har dog, uden det skal komme dig til last, oplevet tilpas mange fuskere til jeg altid har en sund skepsis indtil nettet og omtale bekræfter udsagn og kvalitet for mig.. lukker det muligheder og begrænser det mig, jo.. men bliver sjældent snydt heller:-o

tror ikke folk er på nakken af dig herinde, de bringer bare variabler som er usammenhængende frem i lyset.. mht. handel med reperatør som ikke har cvr nr i danmark eller hvor vi er på vej hen med din forklaring, så set med mine øjne kan et smut til polen og hente anlægget 7000 kr billigere være lige så godt, det jo alligevel dem som forestår garantien siger du og antager du sælger reservedele til fyr du ikke har solgt selv?!

smid lige en liste med reservedelspriser op engang

dannidines

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af dannidines » 21 okt 2011 22:36

sund skepsis overfor markedsføring

www.stokerpro.dk/viewtopic.php?p=89727

Slettet 4927

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af Slettet 4927 » 22 okt 2011 00:07

Du blander to ting Det er HKS Lazar - producenten, der ikke har CVR, derimod Reparatøren har CVR 80975910
Og den sidste del af indlægget er jeg ikke med på? Jeg har solgt flere af dem i Danmark.

Tror du virkeligt at jeg ville betale for oversættelse af attester, skærmtekser og brugsanvisninger bare for at sælge reservedele? Du har mere fantasi end jeg har.
Fabrikken har en meget restriktiv salgspolitik. Hvis du køber fyret i Polen hos en forhandler, så gælder din garanti... i Polen, tysk i Tyskland osv. Og hvis du spørger, hvad sker der hvis du flytter sammen med fyret til et andet land, så ja... du har meget fantasi.
Fabrikken forlanger at garanti bliver underskevet og stemplet af autorisetert VVSer og at installation indeholder de elementer som fabrikken siger skal være der. Vælger du selv at montere fyret, så er du selv ansvarlig for at frembringe dokumentation for at det er korrekt monteret. Og jeg skal bekræfte at det det det. Men så står du selv for reparationer og udskiftninger. Fuskere blandt kunder er der mange af. Der er rigtigt mange der tror at de har en lille VVSer i maven.

Og til andet i indlægget kan jeg kun sige at enten er Danmark fuld af fuskere og sorte forhandlere af alt muligt, eller er folk lettere paranoide.

De eneste jeg har mødt og som havde problemer, ikke med InterFire, men andre fyr var dem, der ville gerne eksperimentere, havde lavet forkert installation, toppen var en mand der pralede med 20% besparelse på piller, fordi han har sænket fremløbstemperayr til 40 grader. Gad vide hvor hurtigt bliver fyret ædt op af korrosion.

Georg Gearløses ånd lever i bedste velgående i dette land.

dannidines

Hvem kender noget til Inter Fire pillefyr

Indlæg af dannidines » 22 okt 2011 00:43

ok... fair nok! ikke flere kommentarer.. men hvis det er til fremvisning må du jo sige tilB-)


Besvar