tb mini

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
chen4885
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: tb mini

Indlæg af chen4885 »

Så prøv tricket med at "kortslutte" den blå og den sorte ledning i dit stik. Afmonter ledningerne fra din flammeindikator og sæt en kort ledningsstump mellem den blå og den sorte indgang på det store grønne stik. På den måde "snyder" du elektronikken til at tro at der er ild.

chen4885
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: tb mini

Indlæg af chen4885 »

P.S. Der skal jo være ild nede i herden når du laver tricket - evt. med en spritblok og en håndfuld piller.
Woody BS
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 02 nov 2009 14:04

Re: tb mini

Indlæg af Woody BS »

Hej Chen

Jeg har også haft problemer med min TB mini (har en woody nu)

Du kan slå flamme indikatoren fra.

Du kan åbne styringen og så er der en af kontakterne der heder at køre uden flamme indikator.

Jeg kan ikke huske hvilket ben der er til det, men det kan du se i manualen
(der stå kun et nummer ud for hver kontakt/ ben)

Der er forskel på styringerne, så jeg ved ikke om man kan slå det fra i alle styringer.

Jeg havede en del problemer med min TB mini i starten, så montereded jeg en røg suger og en træk regulator og så kørte det fint.

jeg monterede røgsugeren for når det var vind stille var der ikke nok træk i min skorsten og så kom der røg ud af hullerne i faldskakten og så stoppeded fyret med fejl som om at skakten var fyld med piller.

Jeg monterede en træk regulator for at få et ens træk så alt varmen ikke fløj ud i skorstenen.

PS Jeg har en flamme indikator liggende som du kan få hvis du selv henter den, jeg bor i Stubbekøbing på Falster.
klaaby
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 90
Tilmeldt: 05 nov 2009 16:54
Mit fyr: roca med bio comfort
Areal: 240 m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900

Re: tb mini

Indlæg af klaaby »

hej igen nu har det kørt fint og det har også pausefyret men så lige pludselig kørte blæseren hele tiden og nu er der ingen ild kun lidt gløder og temperaturen er gået ned på 40 g og så gik den i fejl e6 og blæseren kører stadig
Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
15
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Re: tb mini

Indlæg af Scotte Kim »

Hvilken vinkel har din snegl? Den må ikke være for stejl. Tror vist nok at 45 grader er max - gerne mindre. Det kunne måske være at fyret ikke får piller nok. Det kunne tænkes at sneglen har for meget støv/smuld til at trække pillerne med op. Det kan ske enten pga pillerne eller vinklen på sneglen? Jeg har lige prøvet at den ikke kunne trække nok piller med op pga smuld og støv. Jeg kørte magasinet tomt og fik rodet rundt i piller flere gange dagligt for at få alt støv og smuld med. Kommer der ikke piller nok så kan det jo ikke brænde og så kan flammeindikatoren ikke se ild....??

Måske det var værd at checke din beholder for smuld/støv? Det kunne godt være det der er problemet når det sker tit for dig?

Det med træk stabilisator tror jeg ikke helt på. Jeg kører uden og har aldrig denne type fejl?

chen4885
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: tb mini

Indlæg af chen4885 »

Hej Michael. To ting TB Kim er inde på det samme som vi talte om i telefonen, nemlig dine piller og tjek så lige Woody BS indlæg. Han har åbenbart en flammeindikator du kan hente !
Og til Woody - det er klaaby der har et problem og han bor på Lolland, så det er jo i området - og når jeg foreslår tricket med lusen, er det for at undgå at rode i elektronikken.
chen4885
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: tb mini

Indlæg af chen4885 »

Tak for din tilbagemelding. Godt at høre at det kører 7-9-13.
Til andre, så er det sandsynligvis smulder fra pillerne der har lavet bro i pillebeholderen.

Besvar