Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

akkumulatortank til Roca/TB Mini

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Derzu111
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 jan 2009 13:35

akkumulatortank til Roca/TB Mini

Indlæg af Derzu111 » 03 jan 2009 14:13

Hej !

Er der nogen TB ejere derude der har monteret akkumulatortank m. Laddomat (kan ses på "Torsby ugnen.se" under vvs). Hvis der er, vil jeg gerne se billeder af montering og høre om erfaringer.

Ifølge sagkundskaben (Äfab i Sverige) er der fordele i form af længere gåtider og færre start/stop for brændere og dermed reduceret slid, -ved en Laddomat styring. Sidstnævnte i modsætning til en almindelig slave tank kobling, hvor varmetabet bliver for stort.
M.v.h.

Derzu111


Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: akkumulatortank til Roca/TB Mini

Indlæg af kaptajnen » 03 jan 2009 14:27

Velkommen til Derzu111. Udfyld gerne din profil da det så bliver meget nemmere at rådgive dig.

Selv anvender jeg en JA stoker og akkutank, som er lavet af en 1200L olietank og er forberedt til solvarme via 2 stk RIO PK 3 radiatorer....
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

Ulrich-307Hdi
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 09 sep 2008 21:56
Mit fyr: Woody 16 KW på Roca
Geografisk sted: Jorden, Shell-land, Køge

Re: akkumulatortank til Roca/TB Mini

Indlæg af Ulrich-307Hdi » 03 jan 2009 15:46

Jeg har kørt med TB og Roca uden tank.
Mht til slid, den brugte da nogen el tændere, de der holdt bedst var modellen fra en Woody *GG*
Hygge Ulrich

Derzu111
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03 jan 2009 13:35

Re: akkumulatortank til Roca/TB Mini

Indlæg af Derzu111 » 03 jan 2009 16:55

Hej igen !

Jeg har for kort tid siden skrevet et indlæg hvor jeg efterlyser anlæg med TB Mini/akkumulatortank og Laddomat. Jeg henviste til Torsby ugnens hjemmeside m.h.t. Laddomat. Jeg huskede forkert. I stedet for Laddomat er det TB Mini/akkumulatortank/"Brännarstyrning 33p". (Laddomat bruges i forb. med brændefyring).

Derzu111 :oops:

Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: akkumulatortank til Roca/TB Mini

Indlæg af kaptajnen » 03 jan 2009 20:33

Derzu111 skrev:Hej igen !

Jeg har for kort tid siden skrevet et indlæg hvor jeg efterlyser anlæg med TB Mini/akkumulatortank og Laddomat. Jeg henviste til Torsby ugnens hjemmeside m.h.t. Laddomat. Jeg huskede forkert. I stedet for Laddomat er det TB Mini/akkumulatortank/"Brännarstyrning 33p". (Laddomat bruges i forb. med brændefyring).

Derzu111 :oops:
Hvor har du skrevet det indlæg? Alle dine indlæg på dette forum er i denne tråd, hvilket er dit indlæg nr 2 pt. Kunne du ikke udfylde din profil og evt linke til det indlæg, tilsyneladende på et andet forum....
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!


Besvar