Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Prøvningsattest JA Stoker på Tasso kedel

Spørgsmål vedr. JA Stokerfyr
Laller
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27 aug 2019 13:38

Re: Prøvningsattest JA Stoker på Tasso kedel

Indlæg af Laller » 28 aug 2019 08:51

Tak for feedback :-)
Sagen er at skorstensfejeren godkendte opstillingen i 2011/12, men han fik aldrig underskrevet prøvningsattesten!
Han vil godt underskrive på bagkant, men det kræver jeg skaffer en attest


pendec

Re: Prøvningsattest JA Stoker på Tasso kedel

Indlæg af pendec » 28 aug 2019 10:25

Laller skrev:
28 aug 2019 08:51
Tak for feedback :-)
Sagen er at skorstensfejeren godkendte opstillingen i 2011/12, men han fik aldrig underskrevet prøvningsattesten!
Han vil godt underskrive på bagkant, men det kræver jeg skaffer en attest
Som min skorstens fejer forklarede, så er det ikke i nutiden vi kan få godkendelsen , det er på opstillingstidspunktet. Resten går hen og bliver falske papirer og nok grunden til jeg ikke fik en underskrift på min brændeovn her, bagud godkendt.

Hvorfor ikke dokumentere det med skorstensfejers udsagn, og måske det, at han er kommet der siden 2011? og så må han jo have godkendt den?
Måske kan du få 2 linjer på skrift, istedet for en mindre godkendt attest underskrift i 2019.

evt. spørg forsikring hvad de mener er godkendt med dem, altså når papiret er væk/glemt? Det er jo forsikringen som skal dække, hvis huset brænder og de mistænker godkendelsen ikke var på plads. Er det ikke lidt som hvis du fortsat boede der og ikke havde attest , fordi huset brændte, så ville forsikring jo opsøge godkendelsen ved et udsagn eller lignende?

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Prøvningsattest JA Stoker på Tasso kedel

Indlæg af Bri_Jac » 01 sep 2019 21:44

har du tjekket din BBR register? der SKAL være angivet hvilke type brændsel der anvendes. Der burde jo dengang der blev skiftet være opdateret BBR.
så hvis du oprindeligt havde olie, vil der være flydende, og en pille brænder har bio/træ som brændsel

Ja du er på røven hvis BBR aldrig blev opdateret dengang du fik pillebrænder, da det ikke er dokumenteret... og så forstår jeg udmærket en køber undrer sig over der så er opstillet en pillebrænder når dokumentationen viser noget andet

Hans
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 11 feb 2010 22:06
Mit fyr: JA stoker på Tasso US3
Areal: 140+70 (+300L vvb)
Brændsel: savsmuld, træpillesmuld
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Tvindelstrup v. Ringsted
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Prøvningsattest JA Stoker på Tasso kedel

Indlæg af Hans » 22 sep 2019 07:17

Hej Laller.
Jeg har også en JA stoker på en Tasso US3 kedel.
I starten efter opstilling i 2010 var der nogle driftsforstyrrelser, men derefter har den kørt meget stabilt.
Jeg mener, at man stadig kan købe reservedele hos den tidligere producent, Henrik Østerlid (Ringe Maskinfabrik), og mon ikke også han har en prøvningsattest.
Prøv at ringe til ham på tlf. 26225377
Mvh.
Hans


Besvar