Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reka

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
HM
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 dec 2006 00:43

Reka

Indlæg af HM » 09 mar 2007 01:06

Hej alle
Er der nogen af jer der har et Reka fyr eller er jeg et enkelt stående tilfælde?


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 09 mar 2007 20:31

hej
Jeg er som du kan se i min profil desvære ikke ejer af et reka :( ville ellers gerne have et men synes at de er for dyre !
Min nabo har en 20 kw reka med vandrerest og hele svinerriet :) og han er godt tilfres, den æder alt hvad han stopper i den = flis,svasmuld, korn.træpiller osv
han renser den ca. 1 gang i mdr. og justere stort set andrig på den, den klare det meste selv
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

HM
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 dec 2006 00:43

Indlæg af HM » 10 mar 2007 01:11

Hej Multimek
Ja, de er ikke helt billige i indkøb, men jeg må sige at vores kører godt ,uanset hvilket brændsel vi fylder på ,dog syntes vi at forbruget er ret stort når vi kører på træpiller . Vi bruger ca 10 tons om året til ca. 170m2 i et hus der er nogenlunde isoleret og det er egentlig det vi prøver på at finde ud af om andre også oplever eller om det er vores bolig der trænger til efterisolering.

goltermann
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26 jan 2007 08:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Langeland

Indlæg af goltermann » 14 mar 2007 20:53

Nejda jeg har også en Reka 10 kW det er rigtigt at den er rimelig dyr men man får jo også et fyr der fyre med næsten alt uden alle muglige krumspring fyld tanken op og tænd og den køre bare derudaf
jeg fyre med Rapsafrens og det er billigt pt 600kr pr tons brændværdien vil jeg bedømme til lidt over træpille på grund af det høje indhold af rapsfrø
hilsen kurt

HM
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 dec 2006 00:43

Indlæg af HM » 15 mar 2007 00:36

Hej Kurt
Det var helt rart at høre at vi er flere der har et Reka fyr.
Vi har ikke prøvet rapsafrens men derimod ren raps det kører godt når det er koldt men vil sode hvis forbruget er lavt . Hvad med rapsafrens brænder det rent hele tiden eller ?
Hilsen HM.


goltermann
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26 jan 2007 08:48
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Langeland

Indlæg af goltermann » 17 mar 2007 21:49

Hej HM
Det soder lidt på siderne af brændkammeret ingen tilsætning af kalk helt løs aske der er lysegrå

hilsen Kurt


Besvar