Har jeg overset nogen?

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Har jeg overset nogen?

Indlæg af leo-pol »

Erland » 03 Mar 2012, 09:18 skrev:ok. Så er spørgsmålet om jeg skal have eltænding og bruge fx træpiller om sommeren. Eller jeg skal vælge blæseren og droppe eltændingen og fyre lidt med træ, når der er kolde perioder om sommeren. Hvis man ikke var så nærig som mig, kunne man jo bare tage dem begge. Begge kan vel også tilkøbes senere, eller er der noget der skal forberedes på stokeren. Hvordan bliver blæseren styret?
hvis det er nærighed der er problemet kunne du jo bare lure på det jeg har til salg..... (og så er det jo halv pris)
der er monteret den ekstra blæser med ny styring og sonden er rykket ned i røgrøret som ksm anbefaler.... :great:
selvtænderen er jo bare at skruge den i røven og styringen er forberedt til den..... så køre det bare......
mvh leo-pol

Erland
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10 okt 2011 19:50
Mit fyr: Gl. hjemmebygget, Salamander
Areal: 140
Brændsel: Korn
Fremviser gerne i postnummer: 8464
Årligt forbrug: 10

Har jeg overset nogen?

Indlæg af Erland »

Hej Leo-Pol.
Det ser ud til at være et fint anlæg. Men i første omgang vil jeg nok helst lade stokeren hente korn direkte fra kornsiloen (regner med at lave en extern silo, der kan tage ca. 10 ton hvede). Og så er prisen jo ikke så meget dyrere for et nyt, da jeg jo kun skal have en brugt flexsnegl i stedet for dit store magasin. Jeg kan også være lidt i tvivl om jeg har plads til magasinet i fyrrummet. Må man placere et sådant magasin udenfor fyrrummet?
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Blevet takket: 4 gange

Har jeg overset nogen?

Indlæg af KristianVilhelm »

Erland

Ja, det må man gerne.

Se evt. på dette link. ---> viewtopic.php?f=19&t=11396&start=20 <---

Min benekov er monteret med magasin udenfor, det bliver ca. 5.4 m3 når jeg får monteret det sidste.

Du kan læse lidt om forløbet her, viewtopic.php?f=19&t=11396

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm

Besvar