Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nye vinduer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
JHL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07 jun 2009 11:53
Mit fyr: Benekov pl 27 - årg 2005
Areal: 250 + det løse
Brændsel: korn + træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg
Årligt forbrug: ca. 10 tons
Geografisk sted: Lolland

nye vinduer

Indlæg af JHL » 11 jul 2010 09:33

Hejsa folkens,

Jeg skal ud og købe 5 dannebrogsvinduer og har fået tilbud fra Rationel. Har tidligere fået skiftet et vindue med rationel, og det var ganske ok. Men prisen var høj.

Nu blir man jo altid lidt fristet af at kigge på nettet, og jeg kan finde de samme vinduer til ca. 7-9000 kr. billigere på nettet ved bedstogbilligst.dk, sparvinduer, jysk vindues kompagni.

Min ven som arbejder i den lokale trælast er helt skudt i rationel og mener at vinduer fra "billigfirmaerne" har meget kortere levetid og er af dårligere kvalitet. Eftersom vores vinduer på huset består af 3-4 forskellige typer, så er jeg ligeglad med mærket bare de er nogenlunde ens.

Er der nogen der har handlet vinduer over nettet for nyligt og kan anbefale noget???

På forhånd tak.

Mvh
Jens


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: nye vinduer

Indlæg af mejeristen » 11 jul 2010 11:22

når du køber vinduer skal du sørge for at træet de er lavet af er KERNETRÆ!
Hvad rationel vinduer lave af ved jeg ikke, men de der billige vinduer er sikkert ikke lavet af kernetræ, og så er de rådnet væk efter få år, så i længden er det sikkert billigst at købe et ordentligt vindue ex. outrupvinduet som er lavet af min 90% kernetræ
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: nye vinduer

Indlæg af Flemming DJ » 13 jul 2010 15:03

Jeg købte for tre år siden hvidmalede bondehusvinduer ved sparvinduer.dk. De kom vist såmænd til tiden og så fornuftige ud, dog havde de glemt at undlade noten til lysningsplader (som jeg ellers havde krydset væk under bestilling), men det var også alt.

De var billige, men kvaliteten er så heller ikke fuuuuldstændigt overbevisende, for de HAR givet sig lidt i samlingerne i rammerne, og der er knaster, som sveder lidt - ikke helt topdollar.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Benny Pedersen

Re: nye vinduer

Indlæg af Benny Pedersen » 13 jul 2010 17:37

hejsa. angående Rationel vinduer. så er de lavet af kerne træ. du skal lige huske en ting .. pris og kvalitet der hænger sammen. personligt synes jeg at du skulle vælge Rationel. prøv at snakke med din lokale tømmerhandel normalt giver de rabat hvis man presser dem. jeg handler meget ved 10-4 tømmerhandel i Videbæk og jeg får altid rabat.. en anden ting
så hvis du har Rationel vinduer i noget vil det så ikke være bedst at sætte de samme i resten af huset?? det vil jeg mene. men det er helt op til dig.. held og lykke med at vælge vinduer..

Mvh Benny

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: nye vinduer

Indlæg af mejeristen » 13 jul 2010 21:09

Vel Talt!!!!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Besvar