Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Billig skydestige

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland

Re: Billig skydestige

Indlæg af Tass » 07 apr 2009 20:43

Godt set Ole det punkt havde jeg lige overset :oops:
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski


Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

Re: Billig skydestige

Indlæg af behansen » 11 maj 2009 13:12

Er lidt sen på den her i indlæget, men kender selv problemet med at skulle leje en stige. Det er rart at den ligger klar, når man skal bruge den og vejret er til at arbejde i højden. Købtes sidste år en 10,6 m proff. stige fra perberg til 2500,- incl. moms og levering. Det var et tilbud og den står p.t. til 3500! De har også en 8,36 meter der er noget billigere:
http://www.perberg-stillads-service.dk/page197.html
Stigens gensalgsværdi taget i betragtning, så man skal ikke leje stige mange weekender, for det bedre kan betale sig og købe.
Drop stigerne fra byggemarkedet, de er ikke faste nok i vangen og det er nu rart når man kommer op i højden at stigen er fast og stå på og ikke svejer ud / ind, eller endnu værre til siden. Prøv selv og sammenlign vangestørrelsen og stigens vægt, størrer vanger = mere alu = mere stabil.
Jeg er meget tilfreds med proff. stigen fra perberg, vangen måler ca. 22 x 100 mm og den vejer ca. 2 x 25 kilo.
Har 7,5 m til ryggen af laden, men valgte 10,6 meter udgaven, så kan den også nå spidsen ved at ligge langs tagfladen på 45 grader.

Mht. sikkerhed, så er 7-8 meter langt ned fra en stige. Vil man føle sig mere sikker kan en simpel faldsikring fåes til en tusse. http://www.carl-ras.dk/e-shop/sikkerhed ... ystemnr.1/

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Billig skydestige

Indlæg af coctail » 11 maj 2009 19:30

#Behansen

Helt enig i, at en faldsikring vil være en rigtig god ide, men vi kommer bare til det evindelige spørgsmål, Hvor skal det gøres fast? placeringen skal så vidt mulig skal være i hovedhøjde eller derover, og at det minimum skal kunne holde til 1000kg!
Hvis personen ikke er vant til at bruge faldsikringsudstyr, er det MEGET vigtigt at læse manualen meget nøje..

Man kan komme grueligt meget til skade, selvom der bruges faldsikring.. Især hvis det ikke bruges korrekt (selv om du bruger det korrekt, kan du dø af at bruge det!)
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


Besvar