Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af Torpet » 28 feb 2021 12:45

Når et tilbud lyder for godt til at være sandt, skal man nok lige holde en pause og se nærmere på det.

Elforbundet.dk tilbyder en meget lav elpris og ingen abonnement afgift. Prisen er meget lav, faktisk under halvdelen af selv de andre billigste elselskaber

Det er jo kun selve elprisen og så abonnementet der kan variere imellem elselskaber.

Abonnementafgiften er meget forskellig, den går lige fra 120 kr til 480 kr om året hos de forskellige elselskaber. Hos Elforbundet er den så 0 kr., hvilket den iøvrigt også er hos Nettopower.

Der laves en rabataftale og de skriver:
-----
‘Fordi vi står sammen, har vi været i stand til at presse den rå elpris ned i 18,75 øre/kWh (15 øre ekskl. moms) og 0 kr. i abonnement. Hertil kommer de normale afgifter og netydelse udenfor konkurrence. Prisen er fast frem til 31. december 2021. Til november afholder vi igen budrunde for elselskaberne med henblik på en rabataftale for 2022. Resultatet præsenteres og kan tilsluttes via forsiden den 21. november 2021.
Aftalen er uden binding, skjulte omkostninger eller tvungne gebyrer. Det er gratis at skifte, og besparelsen går ubeskåret til dig. Strømmen der købes er certificeret 100 % klimavenlig. Vær dog opmærksom på, at den el der leveres er blandet i elnettet, da elselskaberne ikke trækker deres egne kabler.’
-----
Da det er søndag i dag får jeg først mit skriftlige tilbud på en tilmelding i morgen, hvilket bliver interessant læsning.
Jeg er hos Nettopower lige nu og kan så sammenligne.

Et vigtigt point er vel nok, at der ikke er nogen binding, så man kan smutte igen, skulle der være noget galt i det hele?

Men hvad siger andre, som måske har prøvet dette eller faktisk benytter Elforbundet.dk?


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af triumph » 28 feb 2021 12:48


Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af Dinsol » 28 feb 2021 22:24

Hvis man tror man kan score kassen tager man fejl der skal altid være 2 om en handel den kloge og den mindre kloge så må i selv sloges om hvem der er hvem
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh

pendec

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af pendec » 01 mar 2021 12:58

Dinsol skrev:
28 feb 2021 22:24
Hvis man tror man kan score kassen tager man fejl der skal altid være 2 om en handel den kloge og den mindre kloge så må i selv sloges om hvem der er hvem
Jeg er glad for jeg var den kloge i det indlæg der, i næsten 2 år og en smule off i en periode, fik jeg el gratis i 6 måneder ved flere selskaber, betalte så kun afgifterne, ved at hoppe mellem dem. Jeg siger gerne, den ser sværere ud i 2021 og priserne på elpris.dk ikke just er så indbydende som for 3-4 måneder siden. Jeg sparede personligt små 1 tusind kroner ved hvert hop, det var det ok mener jeg.

Men helt korrekt, der er flere selskaber som lokker med fine rabatter og ja, det prøvede OK også i en periode med 1 måned gratis hos dem, og 5 måneder til fuld pris.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af Torpet » 01 mar 2021 14:00

Nu har jeg modtaget et tilbud fra Vindstød, som er leverandøren Elforbundet benytter for mig. Tilbuddet løber til 01.01.22.

Lyder det rigtigt for jer og altså uden at skulle fornyes i den periode og uden at overgå til Vindstøds hørere rater før da?

Jeg er så lige ved at forhøre mig om jeg så kan sikre mig en fornyelse lige før 01.01.22, så jeg igen er med en aftale med Elforbundet. Vi får se.

Raten er holdt på de 15øre, som angivet her på aconto beregningen.

Kommentarer til dette er meget velkomne.
Aconto.jpeg


pendec

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af pendec » 01 mar 2021 17:14

Torpet skrev:
01 mar 2021 14:00
Lyder det rigtigt for jer og altså uden at skulle fornyes i den periode og uden at overgå til Vindstøds hørere rater før da?
Jeg er mest overrasket over de skriver "Aconto gn.snitspris for strøm,netydelser....... inkl. moms ex. abon: 0,1875 kWh
Hvis denne aconto regning er for 199kWh og du betaler 0,15kr for 1 kWh, så er det da forkert, at totalprisen er 0,1875kr inkl. moms?

De burde nok have rettet det til "Aconto kWh inkl. moms ex. strøm,netydelser.... og abon: 0,1875 kWh"
Lyder som en super ommer. Det må være en fejl på det papir.

Din aconto gn.snitspris inkl. moms og alt andet, er på denne regning 153,70kr * 1,25 = 192,125 / 199 = 0,96kr.

Det lyder dog stadig forkert, for andre ligger afgifter alene omkring 1,68kr lige pt. Det afsløres på elpris.dk
Hvis jeg har ret, som jeg mener, så burde din pris være caa. 1,68kr + 0,1875 = ca. 1,86kr/kWh.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Hvem kender eller har prøvet Elforbundet.dk?

Indlæg af Torpet » 01 mar 2021 21:20

Dine beregninger er rigtige pendec. For nu, er jeg tilfreds med selve strømprisen og 0 abonnement udgifter, de andre faste priser vil blive rettet op. Jeg har fået bekræftelse omkring forløbet og at det gælder frem til 01.01.22. Jeg kan betale over netbank uden gebyr. Jeg vil kunne vælge videre tilmelding i november, altså før denne aftale udløber. So far ser det godt nok ud og da der ikke er nogen form for opsigelse, kan jeg altid løbe skrigende væk, skulle noget se forkert ud :) — så jeg tilmelder mig i aften med start per 01.04.21. Hvo som intet vover . . . :)


Besvar