Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rådgivende ingeniør

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rådgivende ingeniør

Indlæg af triumph » 21 feb 2021 15:40

Typisk "hjælp" fra en rådgivende ingeniør
https://www.youtube.com/watch?v=Trgf6dinWnw


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Rådgivende ingeniør

Indlæg af Hjemme teori » 23 feb 2021 14:50

Så fandt jeg en der ville kigge på det.

Og den med at det havde holdt i 22år og derfor nok skulle holde, ville han da tage med til dem hvis tag røg ad H til under Bodil hvor det blæste i en "unormal" retning. Flere af dem havde stået i 30 år.

Umiddelbart synes han at min beskrivelse lød som mangelfuld forankring, men at remmen som jeg var nervøs for sagtens kunne være forankret nede i muren. Dengang i omkring 1900 forankrede man den med støbejerns beslag som var bukket op om remmen. Så hvis vi kunne konstatere det nogen steder, ville det kun være selve spærene der skulle forankres bedre til remmen. Hvilket så kan blive kompliceret nok, men dog nok kan lade sig gøre.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Rådgivende ingeniør

Indlæg af BWJ » 23 feb 2021 19:15

Hjemme teori skrev:
23 feb 2021 14:50
Så fandt jeg en der ville kigge på det.

Og den med at det havde holdt i 22år og derfor nok skulle holde, ville han da tage med til dem hvis tag røg ad H til under Bodil hvor det blæste i en "unormal" retning. Flere af dem havde stået i 30 år.

Umiddelbart synes han at min beskrivelse lød som mangelfuld forankring, men at remmen som jeg var nervøs for sagtens kunne være forankret nede i muren. Dengang i omkring 1900 forankrede man den med støbejerns beslag som var bukket op om remmen. Så hvis vi kunne konstatere det nogen steder, ville det kun være selve spærene der skulle forankres bedre til remmen. Hvilket så kan blive kompliceret nok, men dog nok kan lade sig gøre.
Mon ikke din omskrivning af mit udsagn, om at det jo havde holdt i 20 år, og det nok holder, er lige friskt nok. 8)
Det gik ud på, at det jo ikke kunne være de store akademiske beregninger vi var ude i, men blot nogle forbedringer i det udførte, når det havde holdt så længe.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar