Valg af elselskab

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 12 dec 2020 13:16 + alt det med småt. Jeg viste f.eks ikke at jeg overgik til vindstød efter 1 år (Eller mindre / Hvornår jeg overgår til vindstød) Og så skulle betale 3 md forud 2 steder, når jeg flytter.
Hvis det skal trækkes på kasse krediten, så er fortjenesten væk.
Samt sætte sig ind i forskellige krav til at overføre min konto, både hos den nye og gamle leverandør.
Samt sørge for det sker til tiden, samt følge op på at det også sker
Måske skal du prøve Nettopower for en periode?
3325543.JPG
186 øre hvis den holder, som den burde i 6 måneder, er da rimeligt. og regningerne synes jeg er rigtig gode og enkle at læse. Jeg er rimelig sikker på de 186øre er fast/normal pris, inkl. alt, da de ikke tilbyder 6 måneders gratis eller særpriser der.


Det skal lige siges at Ewii er helt nede i 145 øre på elpris lige nu, det kan da helt sikkert også være en god aftale, når de er bagudbetalt, og per måned, så kan du dårligt budgettere bedre hos dem.
5555.JPG
Her er så tale om intropris i 6 mdr, og du får normal elpris eller indkøbsafregning senere oveni, og ved indkøbsabo er det 29kr/md oveni. Her kan du dog spare, hvis du kan bruge strøm om natten, og din elmåler supporterer flexafregning.

Alt skulle gerne være i ØST priser, som altså betyder en del for os på sjælland da vi er dyre på el her.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af triumph »

Jeg chekkede nettopower, her var prisen 212 øre/KWh øst for storebælt (Ved forbrug på 6300 KWH)
e.PNG
jeg gider ikke skifte hver 5 måned
Ewii koster, min 204 øre/Kwh
e1.PNG
Jeg kunne få flexpris hos energifyn for 175 øre, men prisen havde lige været 212 øre
Ellers var jeg tilbage hos vindstød til 179 øre, men igen er det fordi elprisen er lav nu
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 12 dec 2020 18:31 Jeg chekkede nettopower, her var prisen 212 øre/KWh øst for storebælt (Ved forbrug på 6300 KWH)
e.PNG
jeg gider ikke skifte hver 5 måned
Ewii koster, min 204 øre/Kwh
e1.PNG

Jeg kunne få flexpris hos energifyn for 175 øre, men prisen havde lige været 212 øre
Ellers var jeg tilbage hos vindstød til 179 øre, men igen er det fordi elprisen er lav nu
Generelt når du ser på statistikker , så er elpriser højere om vinteren og lavere sommer.
Jeg er rimelig sikker på din næste Vindstød regning er lidt højere for okt-dec , end din tidligere som var fra sommers.
Og du kan jo ikke fornye vindstød til gratis el i 6 måneder :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 12 dec 2020 19:32 Generelt når du ser på statistikker , så er elpriser højere om vinteren og lavere sommer.
Jeg er rimelig sikker på din næste Vindstød regning er lidt højere for okt-dec , end din tidligere som var fra sommers.
Og du kan jo ikke fornye vindstød til gratis el i 6 måneder :)
Min erfaring gælder måske ikke i disse coronatider (jeg har arbejdet som energi ansvarlig), men normalt plejer elprisen at blive lav når der er masser af vand til vandkraftværker i sverige/norge, samt når det blæser = i efteråret (samt i fabriksferien)

Jeg havde sprunget alle intro tilbud over. Det billigste ikke intro tilbud var vindstød

elpriser
https://www.nordpoolgroup.com/Market-da ... view=table
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 12 dec 2020 19:43 Jeg havde sprunget alle intro tilbud over. Det billigste ikke intro tilbud var vindstød
Præcis som med de andre du slår op på egen side, så har Vindstød , jo heller ikke ligefrem præsenteret en god pris.

Din kWh-pris følger markedet. Du betaler kostprisen og har ikke abonnement.
Senest kendte pris for private (november 2020):
Jylland og Fyn: 22,73 øre/kWh (18,18 øre/kWh ekskl. moms)
Sjælland: 33,86 øre/kWh (27,09 øre/kWh ekskl. moms)

33,86øre er da også en sjat på FlexVind (variabel pris) aftalen.
Bruger jeg dine priser fra tidligere, så koster Vindstød omkring 5 øre mindre end Nettopower, altså 207 øre, og så er Ewii billigere i din kalkyle, og så frygter jeg Vindstød's kWh pris i deres November opgørelse på nogle typer er uden abo, som spotVind,LokalVind,.
FastVind på 4 måneder(periode mangler), er belejligt ikke med info om aktuel snit pris men næste variable tilbud, har samme 33,86øre.

Som jeg skrev, så bliver din snit pris for sidste kvartal meget anderledes end sommeren.

Omkring Nettopower, så er elpris.dk vist ok som pegepind, Nettopower er ikke billigere end vindstød uden rabat men elpris.dk skriver 181øre og nettopower 186, så pegepinden omkring 5 øre er vist god nok.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af triumph »

Jeg er ikke enig i at Vindstød ikke har en god pris.
Jeg forstår ikke dine priser, da jeg kigger på totalprisen, ikke kun størmpris uden abbonement. den sidst kendte pris fra vindstød er 179 øre/Kwh + ab
Dem der kan få en god pris på strøm, er dem der ikke bruger noget. jeg bruger 6300 kwh/år, og det lukker for de gode tilbud
Når jeg kigger på andre elselskaber, svinger de mindst lige så meget som vindstød (Der pt har den billigste pris jeg kan få)
e3.PNG
e4.PNG
her er prisudviklingen på produktet
e5.PNG
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 12 dec 2020 20:25 Jeg er ikke enig i at Vindstød ikke har en god pris.
Dem der kan få en god pris på strøm, er dem der ikke bruger noget. jeg bruger 6300 kwh/år, og det lukker for de gode tilbud
Når jeg kigger på andre elselskaber, svinger de mindst lige så meget som vindstød (Der pt har den billigste pris jeg kan få)
e3.PNG
Du kan ikke bruge en aconto opgørelse som dokumentation for historiske priser du har fået på variabel pris. og så vil elpriser fra 1 år før, sjældent matche da der sker en general stigning af priser på X antal procent per år.
Så frem med en aflæsning for samme periode, så kan vi jo få set og bekræfter aconto beløbet er langt lavere end det reelle beløb du betaler :)

Du må forholde dig til at Vindstød selv skriver, hvad det kostede i november 2020 som de gør, og så prøve at glemme deres estimater på 12 måneder frem, som jo ikke er valide tal, for ingen kender priserne 1 år frem, uden du har fastpris aftale og de er generelt lige så dyre som elprisen 12 måneder efter , så du starter bare 12 måneder før med prisen om et år :)
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 12 dec 2020 20:25 Jeg forstår ikke dine priser, da jeg kigger på totalprisen, ikke kun størmpris uden abbonement. den sidst kendte pris fra vindstød er 179 øre/Kwh + ab
Alene dine abo priser, på 57kr skal du jo så dele med de 1300kWh, som er 4,39øre oveni prisen for kWh inkl. moms

Din sidste regning var 197øre, så det kan du vel godt se ikke matcher dine 179øre+4,4øre(abo).

Som jeg huskede priser, så var de lavere om sommeren, det er de åbenlyst ikke altid, og vinteren kan være lav eller høj, så det bekræfter jo endnu mere, hvordan 12 måneders beregninger bliver rimelig teoretiske.

Da regninger også er kvt. mæssige beregnet, får du en snitpris på 3 måneder, så igen, også svær at beregne ud fra, selvom vi ser aktuelle måned.

btw,
mest spændende er nok de 57kr du betaler i abo, ikke eksister i deres 4 abo typer i dag. Der er 19kr ikke en kendt pris. Gad vide om dine pris for el og abo, ikke hænger sammen med elforbundet?
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pelle »

triumph skrev: 12 dec 2020 20:25 Jeg er ikke enig i at Vindstød ikke har en god pris.
Jeg forstår ikke dine priser, da jeg kigger på totalprisen, ikke kun størmpris uden abbonement. den sidst kendte pris fra vindstød er 179 øre/Kwh + ab
Dem der kan få en god pris på strøm, er dem der ikke bruger noget. jeg bruger 6300 kwh/år, og det lukker for de gode tilbud
Når jeg kigger på andre elselskaber, svinger de mindst lige så meget som vindstød (Der pt har den billigste pris jeg kan få)
e3.PNG
e4.PNG
her er prisudviklingen på produktet
e5.PNG
Jeg har haft vindstød i snart 2 år. Kan se jeg giver 69 kr i abb. + moms. Du giver 45 kr + moms. Men, elprisen jeg giver er jo på nederste linje der hvor der står aflæsning. + de 5-6 øre i abb. Så. lidt under 1.90 kr pr. kwh incl moms og abb.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec »

pelle skrev: 13 dec 2020 12:22 Jeg har haft vindstød i snart 2 år. Kan se jeg giver 69 kr i abb. + moms. Du giver 45 kr + moms. Men, elprisen jeg giver er jo på nederste linje der hvor der står aflæsning. + de 5-6 øre i abb. Så. lidt under 1.90 kr pr. kwh incl moms og abb.
Da jeg var hos dem i 2018, så deres Aconto vs. reel aflæsning sådan her ud. 0,0360 vs 0,4 kr Der er altså en kæmpe forskel..
443545.JPG
Aconto er ikke prisen.
Senest rettet af pendec 13 dec 2020 13:00, rettet i alt 2 gange.

Besvar