inspektionskamera

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Hej

Jeg har nogle tagproblemer når det blæser fra en bestemt retning og det er svært at se hvor taget er utæt fordi etagen er udnyttet. Nu kunne jeg så se at et inspektionskamera til tilslutning til PC /mobil er billigt så der kunne jeg lige bore nogle små huller og komme ind og kikke efter lys men der er jo mange af dem og det skal jo ikke være en normal slatten ledning som ikke kan styres over/ under ind i kroge når man er inde i hulrummet.
Nogen der har købt en som de er glade for og som ikke koster mere end de her 200-400 kr
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af MichaelK »

Hejsa

Styrbare kamerahoveder finder Du nok ikke i den prisklasse Du efterspørger. Alle Jeg kan google mig
frem til, er 10 gange dyrere end det Du har i tankerne. Det er dog set før at Jeg har tager fejl, så
måske Du vil linke til noget Du selv har kigget på?

Jeg er nemlig selv blevet lidt nysgerrig på teknikken 8)

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af pille bruger »

lamborg skrev: 16 feb 2020 11:40 Hej

Jeg har nogle tagproblemer når det blæser fra en bestemt retning og det er svært at se hvor taget er utæt fordi etagen er udnyttet. Nu kunne jeg så se at et inspektionskamera til tilslutning til PC /mobil er billigt så der kunne jeg lige bore nogle små huller og komme ind og kikke efter lys men der er jo mange af dem og det skal jo ikke være en normal slatten ledning som ikke kan styres over/ under ind i kroge når man er inde i hulrummet.
Nogen der har købt en som de er glade for og som ikke koster mere end de her 200-400 kr
Måske sådan et her icon_cheesygrin.gif
https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000034725
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

jeg har kikket på den i biltema men hvis det bare er en slatten ledning vil den jo ligge som en død sild som man ikke kan flytte med :-)
Jamen desideret styrbar behøver den ikke være bare ledningen er lidt stiv i det så man kan dreje den rundt i en vinkel med fingerne og skubbe den længere ind . Det er jo masse af dem på nettet men de ligner bare sådan en alm ledning . Jeg havde forestillet mig noget ala et flexrør som man uden for hullet kunne bøje i en vinkel så man var i stand til at dreje den op over en evt bjælke osv. Og med hensyn til prisen så hvis det var noget man brugte meget så gjorde det jo ikke så meget om den var højere men når man nu kun skal bruge den en enklet gang eller to. Men det er da snedigt feks hvis man lige skulle flyttet en væg eller andet at man lige kunne kikke inden for og hvordan den var bygget op eller man skal finde en bjælke i en væg til at holde noget man skal hænge op osv osv
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af pille bruger »

lamborg skrev: 16 feb 2020 13:48 jeg har kikket på den i biltema men hvis det bare er en slatten ledning vil den jo ligge som en død sild som man ikke kan flytte med :-)
Jamen desideret styrbar behøver den ikke være bare ledningen er lidt stiv i det så man kan dreje den rundt i en vinkel med fingerne og skubbe den længere ind . Det er jo masse af dem på nettet men de ligner bare sådan en alm ledning . Jeg havde forestillet mig noget ala et flexrør som man uden for hullet kunne bøje i en vinkel så man var i stand til at dreje den op over en evt bjælke osv. Og med hensyn til prisen så hvis det var noget man brugte meget så gjorde det jo ikke så meget om den var højere men når man nu kun skal bruge den en enklet gang eller to. Men det er da snedigt feks hvis man lige skulle flyttet en væg eller andet at man lige kunne kikke inden for og hvordan den var bygget op eller man skal finde en bjælke i en væg til at holde noget man skal hænge op osv osv
Sær ledningen ind i et rensebånd https://www.multikoeb.dk/kloakrenser-68 ... ,5%20meter
Skal du se om hjørner, bruger du det medfølgende spejl.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af Lintz »

Har du mulighed for at få noget lidt større derind.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Jeg havde faktisk tænkt på et rensebånd men tror det bliver noget fikum dik og kommer til at fylde for meget.
Håber på at man kan finde en hvor ledningen er ligesom armen på en bøjelig lampe hvor den bliver i den bøjning man har sat den i.
Det skal helst være så småt som muligt . Der er nogen klaphatte som har ejet huset før og de har slået noget undertag op mellem spær og fast på lægterne så når jeg skal op over lægtene har jeg kun buen i tagstenen til at gøre det i . Klaphattene har afsluttet det såkaldte undertag ved indermuren og ikke ude i tagrenden hvilket jo betyder at er der læk i tagstenssamlinger så løber det på undertaget ud til indermuren og derfra ned af væggen. Jøsses man har ikke skåret sig på deres knive men det ligger fra over hanebånd og ned bag i en skunk så jeg kan ikke komme til det.Men jeg kan skære et hul og lure ind efter lys med et kamera og så muligvis lappe udefra
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af Bigfoot »

jeg har et inspektionskamera fra Milwaukee i Grindsted, det må du gerne låne til at få kigget efter hvad der foregår.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af HR LUCCA »

lamborg skrev: 16 feb 2020 15:24 Jeg havde faktisk tænkt på et rensebånd men tror det bliver noget fikum dik og kommer til at fylde for meget.
Håber på at man kan finde en hvor ledningen er ligesom armen på en bøjelig lampe hvor den bliver i den bøjning man har sat den i.
Det skal helst være så småt som muligt . Der er nogen klaphatte som har ejet huset før og de har slået noget undertag op mellem spær og fast på lægterne så når jeg skal op over lægtene har jeg kun buen i tagstenen til at gøre det i . Klaphattene har afsluttet det såkaldte undertag ved indermuren og ikke ude i tagrenden hvilket jo betyder at er der læk i tagstenssamlinger så løber det på undertaget ud til indermuren og derfra ned af væggen. Jøsses man har ikke skåret sig på deres knive men det ligger fra over hanebånd og ned bag i en skunk så jeg kan ikke komme til det.Men jeg kan skære et hul og lure ind efter lys med et kamera og så muligvis lappe udefra
Er det ikke bare og binde øje og ledning til feks et stykke slagloddetråd uden flus , det fylder ikke meget i diameter , måske 2 mm :wink:
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Tak for buddet Big men jeg vil gerne have en selv . Har fundet en på nettet som jeg tror er rigtig. Jeg prøver at bestille den men hvis det nu viser sig at være noget skod så vender jeg tilbage og tager mod dit tilbud.
Skal nok vende tilbage med link Michael når jeg har set om det duer :-)
Jow det var da også en mulighed Lucca :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar