Ståltagpladers holdbarhed.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Ståltagpladers holdbarhed.

Indlæg af Winther »

Hej.
For ca 5 år siden udskiftede vi eternittaget på stuehuset som kun var 20 år gammelt, men var nærmest smuldret væk. Udhusenes tag var pandeplader som var næsten rustet væk pga fyring i flere år med petrokoks. Vi fik lagt nyt tag begge steder med Plannja trapezplader og det har været helt perfekt, samtidig gik vi over til at fyre med træpiller.
Nu har vi så erhvervet et hus mere, der har et eternit tag som er helt kaput, vi ville så gerne have lagt et nyt Plannja tag, finder så ud af, at nogle tømrermestre ikke vil have med ståltag at gøre, hvilket undrer mig, men foretrækker eternit?? Hvad jeg bestemt ikke gør!! I 2000 fik vi opført en ny maskinhal med eternit tag som nu er godt igang med at revne overalt.

Er der nogle på forummet der har oplevet problemer med ståltag?
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

dannidines

Re: Ståltagpladers holdbarhed.

Indlæg af dannidines »

Hvor i landet bor I? Jeg får lagt en anden model end planja fra samme producent, men minder meget om panjaen på garagen af renoveringshuset.dk

Han hedder Kim og gør det fint til billige penge
mchlbk
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Ståltagpladers holdbarhed.

Indlæg af mchlbk »

Jeg har aldrig oplevet problemer med stålpladerne, men eternit: Aldrig i livet. Det er simpelthen det værste skrammel.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Ståltagpladers holdbarhed.

Indlæg af triumph »

Tidligere arbejdede jeg hos gyproc. Fabrikken var bygget af stålplader i 1971. De holdt endnu.
Det skal dog siges at der er stor forskel på stålplader, og det de er belagt med. Til tag ville jeg vælge 0,8 eller 0,6 mm plader, Hvis de bliver tyndere,kan man ikke færdes uden at bule tag

Besvar