Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

myrer - indenfor i mure og ved trin

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
pendec

myrer - indenfor i mure og ved trin

Indlæg af pendec » 29 maj 2019 17:38

Øv, i mange år, har jeg døjet med myre som dukker op i kanter af mure, hvor , desværre, gulvtæppe er lagt og der er skåret kanter i murer og fundament, så de små kryb kan komme ind.
Der er yderligere fundet tomrum under dørtrin ved døre og i kanterne hvor cement gulv er, og vægge starter, er der intet fyldt op under væggene.

Kan man komme det til livs? Fylder man disse gange under trin og vægge med skum eller?

Jeg forsøger at fuge kanter ved trin og vægge til , hvor der åbenlyst er åbent, de finder dog stadig nye små mm åbne kanter, de kryb :cry:

Skal lige nævnes at kanten af hus , enten har fået en omgang væske i kanten rundt om eller pulver (i år), for at sikre de ikke kommer ind men de finder jo alligevel vejen forbi, især hvis der gange er meter dybe og går under fundamentet.


Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: myrer - indenfor i mure og ved trin

Indlæg af Centrifugal » 29 maj 2019 18:30

Ja øv - kender det godt. Myrelokkedåser er det der virker bedst hos os, hvor de kommer ind selv om alt er fuget og gået efter - pissemyreirriterende
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.

calle

Re: myrer - indenfor i mure og ved trin

Indlæg af calle » 30 maj 2019 17:47

Jeg bruger Bayer Garden. Ligner sukker. Det er faktisk meget effektivt.

Mvh.


Besvar