Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Utæt varmtvandsbeholder- forsikring vil ej dække.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Pensionisten52
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 jan 2019 08:40

Utæt varmtvandsbeholder- forsikring vil ej dække.

Indlæg af Pensionisten52 » 24 jan 2019 08:55

Hjælp
Vi har for 1 1/2 år siden overtaget et hus. Vort varmeanlæg tabte vand, men først nu kender vi årsagen efter at ekspansionstank og rørsystem er trykprøvet. Varmtvandsbeholderen er korroderet op grundet manglende vedligeholdelse og udskiftning af katode som var ædt op. Fyret er fra 2007. Ejerskifteforsikringen nægter at dække, da skaden er opdaget for sent, siger de. Kan det have sin rigtighed. kan hustandsforsikringen dække istedet. Håber der er en der ude som kan gøre mig klogere.


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Utæt varmtvandsbeholder- forsikring vil ej dække.

Indlæg af thoken » 24 jan 2019 16:08

Pensionisten52 skrev:
24 jan 2019 08:55
Hjælp
Vi har for 1 1/2 år siden overtaget et hus. Vort varmeanlæg tabte vand, men først nu kender vi årsagen efter at ekspansionstank og rørsystem er trykprøvet. Varmtvandsbeholderen er korroderet op grundet manglende vedligeholdelse og udskiftning af katode som var ædt op. Fyret er fra 2007. Ejerskifteforsikringen nægter at dække, da skaden er opdaget for sent, siger de. Kan det have sin rigtighed. kan hustandsforsikringen dække istedet. Håber der er en der ude som kan gøre mig klogere.

Hej.
Er varmtvandsbeholderen også fra 2007, som fyret? Den kan jo godt være ældre.
Men det er ikke unormalt at en varmtvandsbeholder kun holder 12 år. Uanset om anoden er skiftet eller ej.
På med en ny beholder, det er ikke så dyrt. Og at forsikringen ikke vil dække er vist også ret normalt, man kan jo sige det er en slags sliddel. Men er der følgeskader, grundet utæt beholder, vil jeg da mene at din husforsikring skal dække det.
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Utæt varmtvandsbeholder- forsikring vil ej dække.

Indlæg af Bri_Jac » 24 jan 2019 22:56

Har du nærlæst dine forsikringsbetingelser?
muligvis står der at forsikringen kun dækker en pludselig opstået skade. dvs en lastbil der kører igennem husmuren og derved knækker dit vandrør.
En pludselig opstået skade er er ikke en korroderet VVB da den langsomt over 10-15 år er korroderet igennem og derved langsomt bliver utæt

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Utæt varmtvandsbeholder- forsikring vil ej dække.

Indlæg af thermik » 25 jan 2019 01:26

Ingen hus forsikring dækker selve vandvarmeren men det er noget anden sag hvis vandet pisser ud af den og ødelægger dit gulv så er gulvet dækket... men stadig ikke vandvarmeren (årsagen) skal du selv udbedre.
Ved skjult rørskade dækker forsikringen også kun det der er skadet af vandet men du skal selv betale for at få røret lavet.


Besvar