Montering af vindmåler til min vejrstation

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
dannidines

Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af dannidines »

Hejsa folkens,

Jeg savner lidt inspiration til hvordan jeg får monteret min vindmåler til min nye vejrstation fra lonobox

Der står i vejledningen, at optimal højde er 10m over jorden, dog minimum 3m over det underlag den sidder ved (luften bremses)

Hvad har I andre gjort, og hvordan? Jeg overvejer, at kravle på taget, skrue en lille stang på skorstenen og så sætte den der.. men er bange for det skæmmer for meget.. måske en laaaang :D stang på garagen....

Kom gerne med forslag og ideer :)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af MichaelK »

Hvad med toppen af flagstangen? -Har men en glasfiberstang, kan man jo trække kablet indeni.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
dannidines

Re: Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af dannidines »

Den er trådløs, og flagstangen er med vippebeslag... god ide.. må Google om der findes en top til flagstang som kan det :)
pendec

Re: Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af pendec »

Til min vejr station var der .5 meter stang det sad på, så købte jeg de største grønne stænger i silvan til haven, og så kunne jeg trykke den ned over den stang og så sad den der i et par år, til den blev ødelagt af en fuld havetraktor som ikke kørte udenom. Den stod eller 15 meter ude midt i haven, og klarede da alle verdens vinkler syntes jeg dengang.

men ellers er det vel at få den højt op, så alle vinkler rammes.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af lamborg »

jeg har gjort som beskrevet med skorstenen og det lægger man ikke mærke til men jeg ligger altid ca 1-2 sm under de officelle i området . Men om det er pga opdriften fra det skrå tag der forstyrre eller om det er naboens store træ der står i nærheden ved jeg ikke
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Montering af vindmåler til min vejrstation

Indlæg af pendec »

lamborg skrev:jeg har gjort som beskrevet med skorstenen og det lægger man ikke mærke til men jeg ligger altid ca 1-2 sm under de officelle i området . Men om det er pga opdriften fra det skrå tag der forstyrre eller om det er naboens store træ der står i nærheden ved jeg ikke
Som den jeg havde, så var der 2 batterier i den til regnmåleren, og det ville jeg være ked af og kravle op og skifte en gang om året, hvis det var på min skorsten som sidder godt ca. 7 meter oppe, når man i forvejen synes taget er risikabelt at kravle på og dyrt at leje lift til formålet hver gang.

Har man let adgang, så er skorsten da optimal men ellers må en lang stang da kunne gøre det på gavlen, og så sættes beslag vel i den lave ende uden at stang for overbelastning og vipper for meget.

Besvar