Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ingen varme i radiator

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Ingen varme i radiator

Indlæg af thy » 21 nov 2016 17:46

stokernut skrev:Ups havde overset nogle indlæg.

Thy det er i Vendsyssel (Hjørring/Frederikshavn). Du skriver jeg skal overveje at skifte de to ventiler. Går ud fra den ene er "messingbolten" (nåleventilen), men hjælp mig lige her:

Når jeg helt har taget nåleventilen ud og der stadig ikke kommer rigtig varme, så kan det vel ikke være den, der er problemet. Alt andet lige, må det da give fuld gennemløb (med mindre der er noget bagvedliggende som hindre flow????

JFinderup nej jeg har ikke haft gang i det mindste VVS arbejde. Ud over en anden radiator, som drillede på samme måde. Det var også forventet da den ikke blev brugt. Her løste problemet sig ved jeg skruede nåleventilen ud og masserede den bagvedliggende stift.

Den ene pumpe køre auto den anden er ældre. Jeg har haft dem begge på maks. Jeg har også fulgt alle andre råd (fx maks på nabo radiator og pumper på fuld og herefter lukke al varme på nær den defekte). Absolut ingen ændring.

1397busadk trykket er 2. Radiatoren sidder på 1. sal hvor de tre andre virker perfekt.
Tænker hele ventilen...helt afmontere den fra radiatoren og skift den...det er ikke så svært..hvis ikke du kan selv,er der måske en i nærheden der kan( bor på Fyn ) så må melde pas.. det er noget en vvser kan klare inden for en time...et par billder af de 2 ventiler tak så man kan se monteringen..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Ingen varme i radiator

Indlæg af stokernut » 21 nov 2016 19:56

thy skrev:Tænker hele ventilen...helt afmontere den fra radiatoren og skift den...det er ikke så svært..hvis ikke du kan selv,er der måske en i nærheden der kan( bor på Fyn ) så må melde pas.. det er noget en vvser kan klare inden for en time...et par billder af de 2 ventiler tak så man kan se monteringen..
Jamen det kan jeg sagtens selv, forstår dog stadig ikke nåleventilen kan være problemet. Har jeg ikke ret i, at når den er afmonteret og der ikke er varme, så er problemet noget andet end nåleventilen????

Jeg regner med jeg skal gøre følgende:

1. Slukke fyret.

2. Lukke vandet ud af mit system.

3. Skifte det "knæk" (ventil) som sidder på radiatoren og som nåleventilen er skruet ind i.

4. Tryk (vand) på igen.

5. Lufte ud.

6. Tænde fyret.

Ville bare gerne undgå alt det bøvl, med at lukke vandet ud af systemet.
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Ingen varme i radiator

Indlæg af thy » 21 nov 2016 19:59

stokernut skrev:Jamen det kan jeg sagtens selv, forstår dog stadig ikke nåleventilen kan være problemet. Har jeg ikke ret i, at når den er afmonteret og der ikke er varme, så er problemet noget andet end nåleventilen????

Jeg regner med jeg skal gøre følgende:

1. Slukke fyret.

2. Lukke vandet ud af mit system.

3. Skifte det "knæk" (ventil) som sidder på radiatoren og som nåleventilen er skruet ind i.

4. Tryk (vand) på igen.

5. Lufte ud.

Korrekt

Nåleventilen bevæger sig fint siger du... derfor må det være resten der er stoppet eller i stykker

6. Tænde fyret.

Ville bare gerne undgå alt det bøvl, med at lukke vandet ud af systemet.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar