5/10liter vandbeholder med tryk?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
11
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: 5/10liter vandbeholder med tryk?

Indlæg af Knaldperlen »

Glem det med en trykbeholder. Det bliver alt for omstændigt også at få genfyldt. Har du et badeværelse på den anden side af væggen, så skal du da bare have det ført ud i køkkenet.

Det skal bare laves ordentligt fra begyndelsen - så er du glad i det lange løb

pendec

Re: 5/10liter vandbeholder med tryk?

Indlæg af pendec »

Knaldperlen skrev:Glem det med en trykbeholder. Det bliver alt for omstændigt også at få genfyldt. Har du et badeværelse på den anden side af væggen, så skal du da bare have det ført ud i køkkenet.

Det skal bare laves ordentligt fra begyndelsen - så er du glad i det lange løb
præcis, da jeg faldt over det simple, som væggen er, så er det jo bare om det skal kobles direkte på, eller der skal en lille hane op i køkken, som køleskabet tilsluttes.

Det hjælper altid at lufte tankerne, så kommer man ofte frem til det enklere og lige til, næsten som at sparre opgaven med andre :)
xkfc

Re: 5/10liter vandbeholder med tryk?

Indlæg af xkfc »

Det er en god ide at montere en balofix man kan komme til. Da vores magnetventil gik kaput og havde smådryppet ubemærket på gulvet nogle dage viste det sig at vores forsikring ikke dækkede netop smådryp fra synlig installation, så det skal man lige forhøre sig om.

Men tillykke med skabet, vi har været fantastisk glade for det gamle og vi er også glade for det ny, specielt fordi man kan tappe danskvand direkte fra lågen.
pendec

Re: 5/10liter vandbeholder med tryk?

Indlæg af pendec »

xkfc skrev:Det er en god ide at montere en balofix man kan komme til. Da vores magnetventil gik kaput og havde smådryppet ubemærket på gulvet nogle dage viste det sig at vores forsikring ikke dækkede netop smådryp fra synlig installation, så det skal man lige forhøre sig om.

Men tillykke med skabet, vi har været fantastisk glade for det gamle og vi er også glade for det ny, specielt fordi man kan tappe danskvand direkte fra lågen.
Så du mener en hane + balofix forinden, så skulle den kunne godkendes og lukkes sikkert hvis behovet er der. Det må jeg huske, jeg vil indhente tilbud når det stilles på plads torsdag, så ved jeg bedre hvordan hanen kan sidde bagi.
xkfc

Re: 5/10liter vandbeholder med tryk?

Indlæg af xkfc »

Der er som andre er inde på, nogle meter 1/4"(tror jeg) vandrør på køleskabet når det leveres (hvis det altså er nyt) og en overgang til samme system som til opvaskemaskine, så en balofix med udvendig gevind passer.

Jeg tror ikke en balofix har noget med godkendelse at gøre... det er mere med at sikre sig at forsikringen er i orden. Det var den ikke automatisk ved Codan, men smådryp fra magnetventil er dækket ved alm.brand.

Besvar