Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kamera overvågning

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af Oldgaard » 08 sep 2014 20:46

Det er skam ikke kun når i ikke er hjemme, der skal låses!!
Kan i se alle yderdøre når i går udenfor rundt om huset/bygninger, lad mig gætte ;) nej
på de tidspunkter er der også risiko for besøg, og er døren åben, så hedder det bare ikke indbrud, men simpelt tyveri = ingen erstatning :(
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Kamera overvågning

Indlæg af Hr.Hansen » 08 sep 2014 20:52

Arh, ro på nu. Det er jo ikke det vilde vesten, eller københavn. :)
Mvh Thomas Hansen

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Kamera overvågning

Indlæg af Alex fs » 08 sep 2014 21:00

Hold da op, jeg låser ikke engang døren... Har endda lyset tændt udenfor til dem.. Mon katten kan holde dem væk?
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

pendec

Kamera overvågning

Indlæg af pendec » 08 sep 2014 21:18

Der er nok mange måder vi syntes vi kan beskytte vores ejendom bedst, nogen med jagttegn, andre med Ruko garant låse, andre sikre vinduer, overvågning og gitre for porte. Desværre kan man vel aldrig gøre mere end forsøge at forebygge sig imod besøg, som vel bedst er overvågning, visuelt beskyttelse som låger, hund og nok sjældent en kat ;)

I stedet for de automatiske anlæg som ringer, når indbruddet sker, er måske lige så dårlige som en hund der sover eller har fået en god bøf når besøget sker eller nogen cutter strømmen til ejendommen først. Så skal man jo have en reservestrøm på plads (UPS) og for andre have internettet aktivt hvis billeder sendes live på nettet ved bevægelser eller andet.

Der er nok meget man kan gøre, men forebyggende løsninger holder kun så langt som tanken, og løsningen, der udtænkes.

Personligt ville jeg hellere forebygge ved overvågning og skiltning med hundeskilte og låse, end have en magnum 44 liggende under sengen eller et automatisk system som ringer falck hvis skaden sker. Når skaden først er sket, så følger der jo en masse efter skader på personlig psyke og måske på ejendele som ikke kan erstattes.

Nå, bare min holdning.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af Oldgaard » 08 sep 2014 22:53

Hr.Hansen skrev:Arh, ro på nu. Det er jo ikke det vilde vesten, eller københavn. :)
Helt ærligt, det sker faktisk lige så tit ude på landet som i byen, men meget undskyld fordi jeg kommer med et velment råd :oops: , kan jo kun henvise til min erfaring fra mit arbejde ;) men ok hvad ved jeg om sådanne ting :lol:

[tag]pendec[/tag] : en kombination er at fortrække, men rigtigt, mange glemmer at starte med deres låse og vindueshasper ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af t-staff » 09 sep 2014 14:28

Hvad med et vildtkamera som sender MMS så snart den fanger en person så rundt på din grund får du en MMS til din mobil...

kimsejersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 nov 2014 21:19

Kamera overvågning

Indlæg af kimsejersen » 25 nov 2014 12:13

leo-pol skrev:Hej drenge...
Er der nogle af jer der kender noget til kamera overvågning...
Har læst lidt hist og pist og det er jo en jungle, med hvad man skal købe....
Sagen er den at vi igen har haft indbrud men denne gang er det nogle af de lokale knægte der på højlys dag har parkeret deres bil i indkørslen og bare vadet ind og stjålet en crosser til en mindre foremue, startet den op og kørt væk på den...
Bilen ved jeg har været her flere gange mens jeg hade ferie så det piner mig at jeg ikke kan besise nummerpladen selv om jeg ved hvor bilen holder til...
Men sagen er den at jeg skal bruge et kamera der bare virker og man skal kunne se hvis vedkommen har en bums eller byld i røven.... Gidder jo ikke at give mer en nødvendigt selvfølig...
Nogle af jer der har noget i er glade for....??
Mvh leo
Efter at have læst tråden, vil jeg stærkt opfordre dig - ligesom et par andre har gjort - til at tage fat i en professionel. Hvis du skal have sat et system op, bør du være sikker på, at det bliver gjort ordentligt første gang. Det skal virke, når der sker noget! Tag fat i dem her: http://laasepartner.dk/laasesmed-valby/ eller lav en søgning på internettet på låsesmed og sikring af bolig. Det gjorde jeg :shock:

Held og lykke med dit projekt! Mvh Kim

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af Oldgaard » 25 nov 2014 14:04

kimsejersen skrev:
Efter at have læst tråden, vil jeg stærkt opfordre dig - ligesom et par andre har gjort - til at tage fat i en professionel. Hvis du skal have sat et system op, bør du være sikker på, at det bliver gjort ordentligt første gang. Det skal virke, når der sker noget! Tag fat i dem her: http://laasepartner.dk/laasesmed-valby/ eller lav en søgning på internettet på låsesmed og sikring af bolig. Det gjorde jeg :shock:

Held og lykke med dit projekt! Mvh Kim
Bruger du også en murer til at lave dit tømrearbejde ? ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

CarstenI
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 feb 2015 14:42

Kamera overvågning

Indlæg af CarstenI » 05 feb 2015 14:48

Kommentaren er da decideret passende. Det handler om sikkerhed og hvis du tjekker hvad de laver, skilter de med netop det. Måske man burde anbefale et sikkerhedsfirma istedet - eller et andet låsefirma, som har rigtig dokumenteret erfaring med sikring af boliger!! Dem her taler om sikring af pengeskabe og alskens andre sager - så mon ikke de kan sætte et helr reality show op med kameraer og sensorer? Det tror jeg vist nok de ka! http://bagger-laase.dk/mekanisk-sikring/pengeskabe/

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Kamera overvågning

Indlæg af Hr.Hansen » 17 feb 2015 19:47

Var der nogen i denne tråd, som rent faktisk fik sat nogen kameraer op ? Bare af nysgerrighed. ? Man er vel lidt skadet. :)

Vi bruger meget produkter fra Hikvision på arbejdet, de laver nogen glimrende IP kameraer, som man stadig kan betale sig fra.
Mvh Thomas Hansen


Besvar