Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kamera overvågning

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Kamera overvågning

Indlæg af leo-pol » 05 sep 2014 19:58

Hej drenge...
Er der nogle af jer der kender noget til kamera overvågning...
Har læst lidt hist og pist og det er jo en jungle, med hvad man skal købe....
Sagen er den at vi igen har haft indbrud men denne gang er det nogle af de lokale knægte der på højlys dag har parkeret deres bil i indkørslen og bare vadet ind og stjålet en crosser til en mindre foremue, startet den op og kørt væk på den...
Bilen ved jeg har været her flere gange mens jeg hade ferie så det piner mig at jeg ikke kan besise nummerpladen selv om jeg ved hvor bilen holder til...
Men sagen er den at jeg skal bruge et kamera der bare virker og man skal kunne se hvis vedkommen har en bums eller byld i røven.... Gidder jo ikke at give mer en nødvendigt selvfølig...
Nogle af jer der har noget i er glade for....??
Mvh leo


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Kamera overvågning

Indlæg af Brandsen » 05 sep 2014 21:10

Halløj i forum,

Yep, jeg har overvågning her på gården, som jeg er ret glad for, fabrikatet er S&W cal.038 8) 8)

Hey, godt de ikke stjal den flække-fætter du købte af mig, håber den har vist
sig at være pengene værd, ellers giver du dem bare et alvorligt 'dask' med den,
og skulle den ikke holde til det, altså flække-fætteren, så kan du jo altid låne den
jeg har tilbage er på matriklen 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Kamera overvågning

Indlæg af pendec » 05 sep 2014 21:40

Brandsen skrev:Yep, jeg har overvågning her på gården, som jeg er ret glad for, fabrikatet er S&W cal.038 8) 8)
Min overvågning er Magnum 44, super når tyven står på plænen, så løber personen sgu hurtigt op af vejen igen.

Derudover nogle billigere kabelbaseret kamera primært til dag brug, da jeg ikke kan slippe af med spindelvæv på dem, og det ødelægger kamera om natten :( Så husk kosten hvis du får sådanne nogen som har infrarød lys til natten, så skal du have en kost oftere fremme.

Du kan få sådanne løsninger fra 2000kr med 4stk, op til en bondegård på 50.000 hvis du vil have FullHD(1080p) med detaljerne på plads. Jeg har desværre kun SD opløsning her, dog fint til mit forbrug og ja, jeg kan da godt se en nummerplade.
Der er rigtig mange som ikke er glade for fugten om natten i DK, så de billigere modeller, skal du nok ikke regne med holder flere år i danske forhold, så skal du altså op i prisen, og jeg ved ikke om det er nogen garanti. (har haft dette i mange år nu, så erfaring med den billige ende er stor nok)

Jeg droppede personligt trådløs overvågning, da jeg syntes deres live funktioner på længere afstande ikke var særligt live for mig, ikke i forhold til mine kabel modeller som er rimlig ok og med mobil løsning, så jeg kan følge dem hvorend jeg er.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Kamera overvågning

Indlæg af Brandsen » 05 sep 2014 21:50

Halløj i forum,

@Pendec, no shit ? Er det lykkedes dig at få godkendelse og papir på en .44 magnum ?
Det har i masser af år været 'streng verboten' med noget over .357, men det er nu blevet tilladt
men har endnu ikke set blot én eneste der har fået godkendelse til f.eks .44.

Jeg slås stadig med at have både en 9mm, en .38 og en .357 måtte skrive til justitsministeriet i sidste uge,
og venter naturligvis stadig på afgørelsen.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

pendec

Kamera overvågning

Indlæg af pendec » 05 sep 2014 22:27

Brandsen skrev:Halløj i forum,

@Pendec, no shit ? Er det lykkedes dig at få godkendelse og papir på en .44 magnum ?
Det har i masser af år været 'streng verboten' med noget over .357, men det er nu blevet tilladt
men har endnu ikke set blot én eneste der har fået godkendelse til f.eks .44.

Jeg slås stadig med at have både en 9mm, en .38 og en .357 måtte skrive til justitsministeriet i sidste uge,
og venter naturligvis stadig på afgørelsen.
shhh.. (Paintball gun) men den ser ægte ud kl. 4 om natten :twisted:

Desværre går det ikke helt med den ægte vare.


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Kamera overvågning

Indlæg af J-B » 05 sep 2014 22:40

Hvad med at sætte et skilt, med et billede af svigermor eller konen og teksten, "Her vogter jeg", så skal banditterne nok holde sig væk, dog skal i nok forvente, at den løsning, vil give andre problemer new9

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af Oldgaard » 05 sep 2014 22:44

Arrg gid deres røv må klø og deres arme er for korte :evil:
leo-pol skrev: Men sagen er den at jeg skal bruge et kamera der bare virker og man skal kunne se hvis vedkommen har en bums eller byld i røven.... Gidder jo ikke at give mer en nødvendigt selvfølig...
Mvh leo
Se lige her der modsiger du næsten dig selv ;) inden for ITV der får du hvad du betaler for ;)
men et godt sted at kigge for en sådan fingernem en som dig er her http://ipcam-shop.dk/

Jeg smider lige mit tlf nr i en pm til dig, smid lige en sms i løbet af formiddagen i morgen, så ringer jeg lige så snart jeg kan, hvis du vil have lidt råd og vejledning, jeg arbejder trods alt med sådanne ting til dagligt ;)

[tag]Pendec[/tag] Fuldkommen rigtigt inden for kameraer er trådløs en nødløsning :great:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Kamera overvågning

Indlæg af pendec » 05 sep 2014 22:47

Oldgaard skrev:jeg arbejder trods alt med sådanne ting til dagligt ;)
Har du et trick til spindelvævs problemet? Det må da være noget du hører og ser en del af, eller findes der et smart trick? spray med noget gift eller sån noget? Det hjælper måske også OP omkring dette. :)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kamera overvågning

Indlæg af Oldgaard » 05 sep 2014 22:51

pendec skrev: Har du et trick til spindelvævs problemet? Det må da være noget du hører og ser en del af, eller findes der et smart trick? spray med noget gift eller sån noget? Det hjælper måske også OP omkring dette. :)
prøv at polere glasset med en gang glasrens, så sidder det ikke lige så godt fast, gift hjælper jo desværre ikke ude i fri luft ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Kamera overvågning

Indlæg af pendec » 05 sep 2014 23:00

Oldgaard skrev:
prøv at polere glasset med en gang glasrens, så sidder det ikke lige så godt fast, gift hjælper jo desværre ikke ude i fri luft ;)
næee men jeg tænkte lidt som når man har malet, så kommer der ikke nogen dyr rigtig på malede områder sådan lige. måske hvis boksen lugtede fælt eller noget andet, så gad de ikke lige kravle rundt i det område hvor det sad. Måske skal der et husholdningstrick til.


Besvar