Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Start af motorsav - Stihl 025

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Start af motorsav - Stihl 025

Indlæg af energi-kriger » 17 feb 2014 10:24

Altså enten får saven benzin eller også gør den ikke..! Hvis det sidste er tilfældet, er her et lidt grundigere kursus til fejlfinding.
Hvis saven ikke får benzin så skal problemet findes i karburatoren eller i tilførslen til karburatoren.
Alle motorsave (og andre håndholdte maskiner) har en membrankarburator ikke en svømmerhuskarburator (sådan en kan nemlig ikke virke på siden eller på hovedet, det samme problem havde de engelske Spitfire også under krigen... :wink: )
I en membran karburator er der en del meget små kanaler så den er meget følsom overfor skidt, problemet kan derfor godt skyldes skidt og så skal du skille karburatoren ad og rense den grundigt. Du skal være meget forsigtig med de små dele der er derinde, bla. sidder der en lille fjeder som godt kan springe væk.
Nu kender jeg ikke Stihl så godt, er Husqvarna og Partner-bruger men normalt sidder der faktisk to membraner i karburatoren, deraf navnet, og de kan blive stive hvis saven har stået længe. Hvis det er tilfældet så er eneste løsning på problemet nye membraner, de kan købes som et sæt og du kan selv skifte dem.
Sugefilteret i enden af benzinslangen kan også være stoppet og så skal det naturligvis renses.
De to membraner hvoraf den ene har en metalplade monteret den anden ikke. Det er gummimembraner så de skal føles bløde og feksible. De må ikke have synlige skader og den uden metalplade må ikke være "bulet", den uden metalplade fungerer som benzinpumpe og hvis den ligesom er "frosset" i en bule i stedet for at være flad så kan den ikke pumpe ordentligt.
Vær omhyggelig specielt når du arbejder med den side hvor membranen med metalpladen sidder. Der sidder også en lille vippearm med en nåleventil samt et lille metal filter (ligner en lille si). Vippearmen må for alt i verden ikke bukkes hvis du blæser alle de små kanaler og dyser igennem med trykluft (hvilket er en god ide) så kan den lille si blæse af h.... til. Håber det hjælper dig lidt på vej... :)


ctn

Start af motorsav - Stihl 025

Indlæg af ctn » 17 feb 2014 11:43

Min far starter saven dagen før (den starter lige op og går så ud) dagen efter virker den fint , har selv haft start problem med min sav , der var gnist , men startede og kørte dårligt , der var det tændrøret , vh. Christian

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Start af motorsav - Stihl 025

Indlæg af klinten » 17 feb 2014 15:32

Jeg fandt lige et andet tændrør, og bum, så var der liv. Skønt. Mange tak for jeres input. :great: :great:
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Start af motorsav - Stihl 025

Indlæg af Thomas83 » 17 feb 2014 18:00

Benzinslanger eller tilstoppet benzinfilter (sidder for enden af slangen i tanken) Kan også være membraner i karburator der er tørret ud
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Start af motorsav - Stihl 025

Indlæg af Aaen » 17 feb 2014 18:41

Det ville være fedt, hvis folk gad læse alle kommentarer, inden man selv skriver en kommentar


Besvar