Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Indlæg af Oldgaard »

Nu var jeg så heldig at få kastet en pakning til min vvb i hænderne i går, i dag fandt jeg allerede energi til at få afkalket den, men :evil: :evil: sig mig kan det være rigtigt at flancen i bunden af en metro vvb nærmest sidder svejset fast ? Og ja Zarge, Brandsen og andre vittige :lol: :wink: jeg har løsnet og fjernet møtrikkerne :wink:

Ps. Søren dit lille tricks med hammer og stophane virkede :great: :great:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

levi

Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Indlæg af levi »

Oldgaard skrev:Nu var jeg så heldig at få kastet en pakning til min vvb i hænderne i går, i dag fandt jeg allerede energi til at få afkalket den, men :evil: :evil: sig mig kan det være rigtigt at flancen i bunden af en metro vvb nærmest sidder svejset fast ? Og ja Zarge, Brandsen og andre vittige :lol: :wink: jeg har løsnet og fjernet møtrikkerne :wink:

Ps. Søren dit lille tricks med hammer og stophane virkede :great: :great:
Naturligvis virkede mit trick icon_cheesygrin.gif

Kan du ikke slå lidt på flangen med en hammer der hvor boltene har siddet ?, - flangen er garanteret rustet fast hist og pist - og skal nok lige have lidt massage...
calle

Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Indlæg af calle »

Oldgaard skrev:
Ps. Søren dit lille tricks med hammer og stophane virkede :great: :great:
Hva er det for et trick ????

Venlig hilsen
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Indlæg af Oldgaard »

calle skrev:
Hva er det for et trick ????

Venlig hilsen
Det er ikke for lærlinge at vide sådanne ting icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Havde en udv. stophane som ikke har været drejet i den tid vi har boet her ( ca. 22 år) så et lille venskabeligt klap med en hammer, på toppen hvor man sætter T-nøglen på, løsner en fastsiddende hane ;)


Ps. er jeg helt ude i skoven, hvis jeg for en gangs skyld følger fruen ord ;) lad os købe en ny, men hvorfor med el ? hun har jo faktisk ret ( ja er ikke meget for at give hende ret ;) ), til dato har varmelegemet slet ikke været brugt i den vi har nu dvs. ca 15 år, så hvorfor så ikke nøjes med en alm. vvb til centralvarme ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Hvor fast kan flancen (staveplade tak) sidde fast ?

Indlæg af Havmand »

Oldgaard skrev:
Ps. er jeg helt ude i skoven, hvis jeg for en gangs skyld følger fruen ord ;) lad os købe en ny, men hvorfor med el ? hun har jo faktisk ret ( ja er ikke meget for at give hende ret ;) ), til dato har varmelegemet slet ikke været brugt i den vi har nu dvs. ca 15 år, så hvorfor så ikke nøjes med en alm. vvb til centralvarme ?
Næ, din kedel er jo sort... Var den orange, ville jeg nok tage en med elpatron icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Besvar