Håndklædetørre indbygget i væg..

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
rene2493
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21 sep 2011 21:02
Areal: 126
Brændsel: Naturgas/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9280

Håndklædetørre indbygget i væg..

Indlæg af rene2493 »

Hej alle skal igang med at lave badeværelse om på første sal og kunne godt tænke mig at bygge håndklædetørre ind i væggen, da rummet ikke er for stort i forvejen.
Men mit spørgsmål er så hvad man gør med luft i rør da jeg nu døjer lidt med luft i radiatoren på badeværelset og håndklædetørren jo bliver en del Højer oppe...

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Håndklædetørre indbygget i væg..

Indlæg af Lintz »

rene2493 skrev:Hej alle skal igang med at lave badeværelse om på første sal og kunne godt tænke mig at bygge håndklædetørre ind i væggen, da rummet ikke er for stort i forvejen.
Men mit spørgsmål er så hvad man gør med luft i rør da jeg nu døjer lidt med luft i radiatoren på badeværelset og håndklædetørren jo bliver en del Højer oppe...
Har du ikke mulighed for at føre en autoudlufter som er monteret på det højeste sted ud i en evt. skunk ??
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
rene2493
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21 sep 2011 21:02
Areal: 126
Brændsel: Naturgas/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9280

Håndklædetørre indbygget i væg..

Indlæg af rene2493 »

Jo kan jeg godt men problemet er det er i en væg der skiller badeværelse med soveværelse så ved ikke om man må have samlinger ind i en væg..
kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

Håndklædetørre indbygget i væg..

Indlæg af kadett 76 »

nej ingen skjulte samlinger, normalt når dette nummer laves så riller man pex slange ind i væggen og oppe ved toppen riller man så op på loft/ i en skunk oppe på loftet eller i sdkunken forbinder man så de 2 pex rør med 2 conex, et tee og en aut luftudlader (hvis den er meget besværlig at tilse senere ville jeg sætte en alm luftskrue deroppe da aut udluftere kan blive utætte med vandskader tilfølge, det er jo ikke ret tit man har vandet af en velfungerende anlæg)

Besvar