Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rottefælde ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Rottefælde ?

Indlæg af Lille put i kedlen » 25 dec 2012 23:36

t-staff skrev:Hvis man har råd til hund har man os råd til dyrlæge lige meget hvor gammel de er!! Og lille put du burde sgu ikke ha hund
Det forstår jeg ikke - jeg er da ellers god ved den og lader den af og til fange og lege med de mus, jeg har fanget i mit glas - af og til undslipper musene dog - og jeg må så håbe at de hopper på den endnu engang.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Tom_AT » 26 dec 2012 01:09

Pelle har fuldstændigt ret. Der er en masse følelser forbundet med det at have hund. Men husk nu lige på, en hund er stadig "kun" et dyr, uanset hvordan man end vender og drejer det.
Og også, en del jægere skyder selv deres jagthund når den ikke kan længere. Fx tager den med på en sidste jagt, hvor det så er hunden der bliver skudt. Jeg synes egentlig det er en utroligt værdig måde at aflive en hund på.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Flammen » 26 dec 2012 02:10

jeg tror der er sket en begrebsforvirring i denne tråd, men jeg tage muligvis fejl. dette jeg skriver er blot hvad jeg har hørt ved bordet blandt jægere.
mus og rotter er skadedyr, og må bekæmpes med alle forhånden værende midler. dyreværnsloven §13 har været nævnt et par gange i tråden, men den har jo intet med skadedyrsbekæmpelse at gøre.

vedr. hurtig aflivning(død) skulle være et krav, så har skadedyrsbekæmperen et problem, for han bruger gerne ædegift med samme virkemiddel så de piller jeg tager for ikke at få flere blodpropper. det skulle i stor dosis give en langsom, men yderst smertefuld død. tror nu ikke rottefængeren bryder loven ved brug af dette

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Rottefælde ?

Indlæg af paw » 26 dec 2012 07:57

Tom_AT skrev:Pelle har fuldstændigt ret. Der er en masse følelser forbundet med det at have hund. Men husk nu lige på, en hund er stadig "kun" et dyr, uanset hvordan man end vender og drejer det.
Og også, en del jægere skyder selv deres jagthund når den ikke kan længere. Fx tager den med på en sidste jagt, hvor det så er hunden der bliver skudt. Jeg synes egentlig det er en utroligt værdig måde at aflive en hund på.
Ahhh, det er ikke mange jægere der gør det. Det er jo jægerens bedste ven på jagten, og jo også tit en familiehund som jo også børnene tit er glade for. Kender INGEN jægere der selv har aflivet deres hund, men det er nok sket mange gange i de "gamle" dage.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Tom_AT » 26 dec 2012 09:34

Jeg skrev en del, ikke mange.
Men jeg kender nu to jægere der har gjort det. Og for få år siden var der også en artikel om det i et jagtblad, kan ikke huske hvad bladet hedder. Men jo, det sker skam.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Ulrik » 26 dec 2012 09:45

Jeg kender 1gammel jæger der engang gjorde det.
Han siger at han har fortrudt det lige siden.

Men jeg synes da det er en god måde at gøre det på.
En skål lever ude i haven, bang et skud og hunden når ikke at opleve det.
Men man skal jo også som menneske kunne gøre det.
MvH Ulrik©

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af t-staff » 26 dec 2012 10:10

Jeg har selv hundne kennel og har haft det i mange år og når en skriver hugger hovedet ad en hundehvalp er jeg oppe i det røde felt!!

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Tom_AT » 26 dec 2012 10:37

t-staff skrev:Jeg har selv hundne kennel og har haft det i mange år og når en skriver hugger hovedet ad en hundehvalp er jeg oppe i det røde felt!!
Det gør du måske. Men gøres det rent og hurtigt er det ikke anderledes end hvis hvalpen bliver skudt.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af Oldgaard » 26 dec 2012 10:42

t-staff skrev:Jeg har selv hundne kennel og har haft det i mange år og når en skriver hugger hovedet ad en hundehvalp er jeg oppe i det røde felt!!
t-staff : husk at folk som os 2 har en anden indgangsvinkel til hunde end de fleste andre ;) for os er de jo ikke bare et dyr ;)

Tom _AT : ja det er muligvis (bare) et dyr, men personligt så vil jeg i nogle tilfælde hellere være sammen med mine hunde end meningsløse personer ;)
man skyder da heller ikke en hvalp :shock:
I min verden så er der kun!! 2 grunde til at man afliver en hvalp, det er hvis den har en defekt som den ikke kan leve med, eller den vil få væsenlige meen af senere.

husk lige på at hundene ikke har valgt os, men vi har valgt hundene, så det er vores forbandede pligt at at sørge for at de har det bedst mulige liv og det inkluderer desværre også når de skal aflives.
Og lad nu værd med at komme med det sædvanlige skrammel, at hunde ingen følelser har, der må jeg skuffe folk som tror det :roll:
både jeg og min frue kan sagtens se forskel på hundenes opførsel i det daglige og så når jeg har været væk flere dage, når jeg kommer ind af døren, hvis det ikke er en følelse så ved jeg ikke ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

jopa

Rottefælde ?

Indlæg af jopa » 26 dec 2012 10:50

paw skrev:
Ahhh, det er ikke mange jægere der gør det. Det er jo jægerens bedste ven på jagten, og jo også tit en familiehund som jo også børnene tit er glade for. Kender INGEN jægere der selv har aflivet deres hund, men det er nok sket mange gange i de "gamle" dage.
Svigersønnen og hans jagt makker gjorde det med svigersønnens jagthund.
Det var makkeren der gjorde det.


Besvar