Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmeflytning

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
martin81
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 92
Tilmeldt: 22 feb 2011 07:51
Mit fyr: woody 10kw blackstar
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: det må tiden vise
Årligt forbrug: det må tiden vise

Varmeflytning

Indlæg af martin81 » 10 okt 2012 12:13

Hej skal snart til at lave min 1 sal med 3 værelse da det bare er et stort rum med 3 radiatorer.... der er 40 kvm vor jeg så skal have 3 værelser jeg har en kæmpe rais brændeovn i stuen som når det virkelige er plus på nemt varmer stueetagen op på de 30 grader... jeg vil så gerne flytte nået af varmen op på første salen... og der kan man jo få nået til 200 kr harald nyborg og op til mange tusinde kr.xl bygma (duka)... så nu vil jeg gerne høre om der nogle med nået erfaring her... om sommeren skal det så være modsat trækker varm luft ned fra 1 sal eller blæse " kold" luft op på 1 sal


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Varmeflytning

Indlæg af Flemming DJ » 10 okt 2012 21:48

Jeg har sådan en dims fra HN. Den holdt ikke særligt længe. :wink:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Varmeflytning

Indlæg af hensan » 10 okt 2012 22:05

I tidligere hus satte jeg et anlæg op med noget Duka lignede kanalventilator. Anlæget blev sat op som en indsugnings ventil fra stuen med brændeovnen og 3 udblæsnings ventiler på værelser på 1. sal.

Hvor stuen før havde problemet med 30 grader og omkringliggende værelser kolde var det after installationen aldrig problemer med for varm stue. Jeg købte en termostat til at styre ventilatoren men i praktisk kunne jeg godt have sparet denne da ventilatoren i virkeligheden kørte fuld når brændeovnen var tændt og blev slukket når vi forlod stuen for at gå i seng.

Alt i alt en succes installation jeg ville gøre om hvis jeg på et tidspunkt fik tilsvarende hus.

HUSK dog at tænke på støj fra ventilator og få denne placeret så du ikke kan høre og tænk på støj fra (udblæsnings) ventilerne


Besvar