arre seas for en i helv.... da

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af leo-pol »

så bliver man lige ringet op af fruen her omkring kl 18-19 stykker... Der er noget galt med fyret... Der er vist ingen strøm og pumperne lyser heller ikke... Seas har jo så været der her til middag og skifte vores måler... Hm.. Det er nok bare hfi'n der er gået eller en sikring over i fyrerummet.... Så kommer man hjem og ser at nej det er det ikke... Styringen er sort men gudske lov er det en finsikring i styringen der bare er smuttet.... Py-ha'.. Men mine 2 nye alpha 2 pumper er vist brændt af..gad vide hvad fannen de har lavet... Det skulle ikke undre mig at de har fået lavet en lille hovsa... Skal sku lige have fat i dem imorgen for dem skal de sku have lov til at betale men det skulle ikke undre mig at de er ligeglade med dem...

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Zarge »

Tja havde en kammerat der var ude for noget af det samme, værket fik byttet en af faserne med nul under udskiftning af kablerne i gaden...
Det blev hans egen forsikring der skulle betale, og da det meste jo var elektronik, så var der en voldsom afskrivning på det meste, så det blev en dyr fornøjelse for ham...
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af leo-pol »

ja... Så fik jeg da forklaret min utilfreshed i telefonen... Og han kom da også ud og konstateret til fruen at det han hade lavet fejlede ikke noget... Og så var det forsikringen der skulle på banen hvis jeg ville have 2 nye pumper... Og det ved jeg jo så godt at den ender jeg med at æde selv i selvrisiko for jeg får sikkert ikke ret... Hold da helt op hvor er det latterligt... Han ville ikke engang sige at ja vi har skiftet måleren og ja der kan være sket en fejl så det er gået ud over de pumper.... Jeg prøvede sku ellers i telefonen og forklar ham at det ikke var mig der hade bedt dem om at skifte noget som helst og for min skyld kunne de bare hade ladet den gamle side... Men han kunne jo kun sige at det fejlede ikke noget det de hade lavet og så var det jo påstand mod påstand.... Man får sku helt lyst til at smadere et eller andet...
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Zarge »

Det er en dejlig verden vi lever i...;-)
Men hvis dine pumper er rimelig nye og du har kvittering på dem, mon så ikke forsikringen er til at snakke med... Problemet er tit at en 42" fladskærm med et par år på bagen jo i praksis er nærmest værdiløs hvad erstatning angår, men man havde jo nok regnet med at den kunne holde lidt længere, så det føler lidt fladt at få en plovmand for den når man ikke selv er den "skyldige"...
Men pøj pøj med forsikringen, og håber du bliver ordenligt behandlet...
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af From »

Jeg gætter på at han har skiftet måleren mens der var spænding på, og at nullen har været afbrudt mens faserne har været forbundne sådan at du har haft en svævende nul med overspænding tilfølge. Det bliver nok ikke nemt at få Seas til at æde den, når nu det er den montør der aldrig laver fejl der har været ude ved dig.......

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Zarge »

Tja, i det tilfælde jeg fortalte om tidligere vedkendte værket med det samme at de havde lavet en brøler, men det var: " Et hændeligt uheld" Så det blev egen forsikring...
Så tror desværre ikke det gør den store forskel om de vil indrømme det eller ej...
Men det er da egentlig meget rart at vide at man kvit og frit kan smadre for tusindevis af kroner hos folk, når bare det "var et hændelig uheld"... Men den virker jo nok kun hvis man er et stort firma...
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af leo-pol »

ja det er nok svært... Men jeg syntes nu at det er lidt plat når det sker mens de er her og at det så er min forsikring hvis de ikke selv erkender... For pokker da.. Hvis jeg har ødelagt noget på en kundebil udbedere jeg skuda skaden uden beregning hvis det er noget jeg er skyld i...og hvis der er delte mening om hvem og hvordan så finder vi da en løsning på problemet.... jeg fik da klart indtryk at den eneste grund til at han har været her igen er da for at sikre sin egen røv og ikke for at tilse skaden for han ville kun se måleren og så var hans dag redet... Idiot... Jeg hade sku forklaret ham at der var den strøm der skulle være og det hele virkede som det skulle... Bare ikke mine pumper og sikringen i styringen...
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Tom_AT »

Der må være en klageinstans du kan gå til. Andet vil jo på ingen måde være fair.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Zarge »

Det er jo så forskellen på "os små" og så "de store"
Vi skulle jo gerne kunne se folk i øjnene hvis vi møder dem på gaden senere, og helst undgå at få en skalle;-) De store er sk... ligeglade... sørgeligt men desværre ofte sandt...
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

arre seas for en i helv.... da

Indlæg af Emborg41 »

Hej

Prøv at klage skriftligt. Nogle gange har det en virkning, da en skrivelse ses af flere.

Peter

Besvar