Opsætningsspørgsmål + diagram

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Skaaning
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18 dec 2010 20:21
Mit fyr: Baxi
Areal: 140
Brændsel: brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4970
Geografisk sted: Rødby

Re: Opsætningsspørgsmål + diagram

Indlæg af Skaaning »

Jeg har nu fået færdig gjort mit diagram til min opsætning af brændekedel og oliefyr.

Jeg synes selv at jeg har været slemt dygtig :wink:
Men ville nu være glad, hvis nogle ville kigge på det engang for at sikre at jeg ikke har glemt noget eller tegnet noget forkert.

Angående de forskellige tykkelser på linierne i diagramet. Så er det fordi at jeg på ladekredsen ( De tykke linier ), vil trække det i 5/4". Og fra akku og frem i 15mm kobber/pexrør, da resten af min installation er lavet sådan.

Ser frem til lidt kritik og gode råd.

Med venlig hilsen
Skaaning

PS: Og husk nu endelig at spørge løs, hvis der er noget som i ikke forstår.
Revideret1 badeværelse.jpg

levi

Re: Opsætningsspørgsmål + diagram

Indlæg af levi »

Skaaning » 03 Jan 2011, 21:41 skrev:Jeg har nu fået færdig gjort mit diagram til min opsætning af brændekedel og oliefyr.

Jeg synes selv at jeg har været slemt dygtig :wink:
Men ville nu være glad, hvis nogle ville kigge på det engang for at sikre at jeg ikke har glemt noget eller tegnet noget forkert.

Angående de forskellige tykkelser på linierne i diagramet. Så er det fordi at jeg på ladekredsen ( De tykke linier ), vil trække det i 5/4". Og fra akku og frem i 15mm kobber/pexrør, da resten af min installation er lavet sådan.

Ser frem til lidt kritik og gode råd.

Med venlig hilsen
Skaaning

PS: Og husk nu endelig at spørge løs, hvis der er noget som i ikke forstår.
Revideret1 badeværelse.jpg
Det begynder absolut at ligne noget, - dog ved hurtig gennemgang, - pumpen på anlægget pumper op i bunden af radiatoren, - altså på returen, - eller har du bare kommet til at bytte frem og retur om på radiatoren ?

Hvordan vil du få varme i Håndklædetørren ?, - pumpen pumper ikke derigennem....

Hvor er din anlægsshunt ?, - vil du smide 85-90 grader ud i dit anlæg/Håndklædetørrer ?
Skaaning
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18 dec 2010 20:21
Mit fyr: Baxi
Areal: 140
Brændsel: brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4970
Geografisk sted: Rødby

Re: Opsætningsspørgsmål + diagram

Indlæg af Skaaning »

Vedrørende placering af pumpen så er det mine evner til at tegne, der har fejlet.
Jeg har selvfølgelig byttet om på rørene. Men farverne indikere frem (Rød)og retur (Blå).

Jeg har den opfattelse af pumpen vil presse vandet rundt i systemet. Og derved "trække" vandet igennem håndklædetørren. Jeg kan selv tage slemt fejl.

Shunten har jeg placeret lige under pumpen (Grøn markering). Jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skulle placere den så jeg fik håndklædetørren med i det system.

Lad mig uddybe det nemmere. Fyret og akku står i et rum for sig selv. Jeg skal derfor trække rør igennem mit badeværelse for at komme ind til mit oliefyr og den resterende rørføring. Jeg har ingen mulighed for at trække rørene skjult, så vil derfor have så få som muligt igennem der.
Jeg laver lige en skitse og vedhæfter så du kan se det lidt bedre.
Skitse.jpg
Gå ikke så meget op i hvordan jeg har tegnet rørene ind. Det var bare for at vise layoutet af rummene.
Men det er rart at nogle gider at dele deres ekspertise med os andre nybegyndere.

Hilsen
Skaaning

Besvar