Sammen kobling af atmos 25 og woody+ akku tank..?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
stig vw
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 34
Tilmeldt: 05 feb 2010 20:55
Mit fyr: Passat Atmos dc 25./ woody 20 kw
Areal: 144
Brændsel: træ/piller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Dagligt forbrug: vides ikke endnu
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Mønsted (Midtjylland)

Sammen kobling af atmos 25 og woody+ akku tank..?

Indlæg af stig vw »

hvordanskl et atmos 25 fastbrændsels fyr og et woody pille fyr og en akku tank sammen kobles?
så ledes at pille fyret holder vandet på 60 grader, og når man så tænder op i atmosen at pille fyret stopper og starter igen når temp falder til 60 grader?

hvordan de skal kobles sammen fysisk med rør osv.?
hvordan styringen skal sættes.?

på forhånd tak.

Stig l jensen

VVSTEKNIKER
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 dec 2010 16:51

Re: Sammen kobling af atmos 25 og woody+ akku tank..?

Indlæg af VVSTEKNIKER »

Hej
Jeg har samme problem ,men er ved og lave et system som er ganske god kan lægge den ud på forum nar jeg bliver færdig
thnet
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 sep 2010 11:03
Mit fyr: Passat HO
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 8765
Årligt forbrug: 35m3

Re: Sammen kobling af atmos 25 og woody+ akku tank..?

Indlæg af thnet »

Jeg har lidt samme problem. Jeg har solfanger og fastbrændsel monteret på en lagdelingstank (anlæg fra Bdr. Stjerne, Samsø). Hertil vil jeg koble mit nye Woody pillefyr. Jeg forestiller mig selv som jeg har skitseret med grønt. Fyrerne står 18m fra tanken. Blandesløjfen til fyrerne er i varmeteknikrummet i huset, og jeg regner med at bruge den samme sløjfe til begge fyr. Jeg regner med at automatisk starte og stoppe mit pillefyr ved at måle tankens "vinterfremløbstemperatur", som også er vist på diagrammet. Er der nogen, som vil kommentere min opstilling? Er det fuldstændigt af en anden verden, eller ser det ud som den rigtige metode? Se diagrammet her:
TK Varmesystem.pdf
(10.41 KiB) Downloadet 113 gange
VVSTEKNIKER
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 dec 2010 16:51

Re: Sammen kobling af atmos 25 og woody+ akku tank..?

Indlæg af VVSTEKNIKER »

Hej thnet

Det er ellers godt tegnet men hvorfor vi du opvarme din tank op med pillerfyr? Jeg er ved lave om til at når temperatur i tanken er for lave så skifter den om til woody og når man begynder og fyr med træ og er op i temp. igen så skifter den om til atmos. Der skal en del styring til da der er ingen signal port i woody styring . Det kunne spare meget arbejde hvis det var det ;) Det må være noget man kan ønske i den næste version af styringen.

Besvar