vedr lovgivning ved gulvvarme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af Fer »

Det var da utroligt. Sikke en historie. Håber du har fået huset til en god pris i et mindste.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af Bigfoot »

Fer » 12 Dec 2010, 09:08 skrev:Det var da utroligt. Sikke en historie. Håber du har fået huset til en god pris i et mindste.
det er sku ikke engang hele historien.....

det starter allerede med, at da vi afgiver bud på huset, at ejendomsmægleren sviner mig til på det groveste, kalder mig ualmindelig useriøs, og han ville fandme ikke gå videre med en pris af den slags, når de havde et bud liggende, som kun var 50.000 under pris.... (vedkommende havde så bare lige en andelsbolig der skulle sælges i Varde først.... til 1.000.000)
Hvilken han så også fortalte mig.... jeg måtte så pænt forklare ham, at jeg for første ikke var bundet af at skulle købe hus ved ham, og for det andet, at hvis de havde et sådant bud, så skulle de bare sælge, for det var det ikke værd....
Desuden gad jeg ikke høre på hans vrøvl længere, og ville hellere side på sofaen med min kæreste, så farvel... vi havde andre huse at kigge på også.
Nu er sagen så bare lige, at hende jeg lige har valgt at dele bolig med, hun rent faktisk arbejder med andelsboliger til hverdag, og hun kunne da ikke undlade at sende ham en lille mail om hvor seriøs hun anså ham som værende. Især at han kunne tro at det ville være nemt at sælge en andelsbolig i Varde til de penge. Det betragtede hun som umuligt...

tre dage senere fik vi pludselig en mail om at skulle kontakte ham. Han havde talt med sælger..... :shock:

vi ville have et afslag på minimum 150.000 da der var nogle punkter der skulle ordnes. Huset er som sådan i rigtig god stand. Der var dog lige et fyrrum med en gammel lamborghini oliekedel, et murværk der var til rotterne med silikonemaling og det hele, og så en 38kvm overetage, hvor der skal nyt gulv på...

men jeg fandt lige et billede af skorstenen, så folk kan se hvad der gik galt....
IMAG0086.jpg
bemærk de vandrette revner hele vejen ned igennem den.... den er ikke blevet sandblæst, de turde nemlig ikke, af frygt for at få den i hovedet.
Den store krone/vinge ovenpå der... vejer omkring 35 kg, og den stod løs.... den havde endda skubbet sig væk fra centren af skorstenen, så den var sku på vej ned.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af mejeristen »

Med fare for at blive upopulær!

Hvorfor fa.... købte du overhovedet huset, alt det du beskriver (købsforløb, synlige revner i skorsten osv) ville de fleste vel betænke sig en ekstra gang. personligt var jeg løbet "skrigende" væk!

Tror du er blevet taget i R.. og der er noget der tyder på at du ikke kan gøre ret meget ved det!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af Bigfoot »

mejeristen » 12 Dec 2010, 09:50 skrev:Med fare for at blive upopulær!

Hvorfor fa.... købte du overhovedet huset, alt det du beskriver (købsforløb, synlige revner i skorsten osv) ville de fleste vel betænke sig en ekstra gang. personligt var jeg løbet "skrigende" væk!

Tror du er blevet taget i R.. og der er noget der tyder på at du ikke kan gøre ret meget ved det!
revnerne i skorstenen kom først efter at vi tog den i brug. Huset havde stået tomt i et års tid inden. Men de kom så også temmelig hurtigt.
Vi var klar over murværket, og havde også en pris fra en murer på at få det lavet.

At ejendomsmægleren er som han er... ragede mig en skid. Jeg er efterskolelærer, på en skole for indlærings og adfærdsvanskelige elever, så det kan umuligt blive værre end en forældresamtale... :wink:

Hele huset er total renoveret indvendig, dog er der ting som gulvvarmen, han selv havde valgt at slutte sammen, det er dog håndværkere som har lagt rørene. Der er også nyt tag på huset og sådan... Så det var temmelig ligetil engentlig.

Ejendomsmægleren har jo intet med huset fysisk at gøre. Ham her er bare kendt for at være et meget stort røvhul.
Men når man nu vil have et hus, i rigtig fin stand, på landet, med jord til, uden at det er fyldt op med lorte tilbygninger, så må man ikke være kræsen.
Her er 160kvm fuld isoleret værksted inkl dobbelt garage og det hele med på grunden. Men det er så også de eneste tilbygninger der er. Ud over mit fyrrum, og et 50kvm træskur, som nogen måske ville kalde et minkskur....
og så er der lige 3.2 hektar jord, som fruen gerne ville have til sine heste.

nu skal jeg også passe på ikke at gøre sagen værre end den er... der har bare været nogle underlige elementer i handelen, og især lidt irritation over det med gulvvarmen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af mejeristen »

Bigfoot » 12 Dec 2010, 10:07 skrev: der har bare været nogle underlige elementer i handelen.

Burde de ikke have fået nogle alarm klokker til at ringe??
Om ikke for anden fået dig til at træffe forholdsregler?
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af Fer »

Nogen gange er der bare også ting man først ser når man har boet der lidt tid. Der er jo så mange ting at overskue ved et hus køb.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: vedr lovgivning ved gulvvarme

Indlæg af Bigfoot »

Fer » 12 Dec 2010, 14:09 skrev:Nogen gange er der bare også ting man først ser når man har boet der lidt tid. Der er jo så mange ting at overskue ved et hus køb.
præcis.... og da vi er førstegangs købende, så er det hele nyt og uoverskueligt
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar