Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Høj retur temperatur på VVB.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Kenny
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Høj retur temperatur på VVB.

Indlæg af Kenny » 30 okt 2010 22:49

VVB prioritet er især gavnligt om sommeren, så fyret kun kører når der er behov for varmt vand, og automatisk underlader at lave centralvarme.

Har du også udskiftet anoden i din VVB?
Har selv lavet en lignende "operation" på vores VVB i går, og kunne konstatere at anodestaven var begyndt at tærer lidt i bunden. Fik straks købt ny og monteret, når nu beholderen var tømt og adskilt. Fik ligeledes banket en MASSE kalk ud med en gummihammer. Det var blevet til en del på 13 år !! :shock:


Fer » 29 Oct 2010, 19:19 skrev: Derudover har jeg også fået gennemskuet styringen på mit fyr! Jeg kan selv vælge om jeg har vvb prioritet til eller fra. Hvis den er fra så laver den både varmtvand og central varme, det tror jeg at jeg vil jeg vælge fremover.


Min VVB er fra 2002, så altså 8 år, mon ikke det her er fra alle 8 år. Jeg vælger at kigge ind i den igen om 2 år.


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Høj retur temperatur på VVB.

Indlæg af Fer » 31 okt 2010 07:14

Min anode var ikke så slem. Den var nærmest slidt lidt skæv, men kun 1-1,5mm. Jeg vendte den en halvomgang. Men mon ikke den var beskyttet godt af det lag kalk der også sad på den :S

Jeg har tænkt mig at tømme min hver andet år nu tror jeg.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Besvar