Trækregulator

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Luna
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jul 2008 17:11

Trækregulator

Indlæg af Luna »

Jeg står lige nu og skal til at montere en trækregulator på mit røgrør. Regulatoren bliver monteret på helt almindelig vis med et spændebånd rundt om røgrøret, men nu er jeg lige pludselig kommet i tvivl om hvor stort et hul jeg skal lave i røgrøret. Regulatorens "rør" er firkantet og dimensionen er ca. 135 mm x 135mm. Umiddelbart ville jeg bare lave et firkantet hul i røgrøret på ca. 100 mm x 100 mm, men jeg har heller ikke lyst til bare at gøre noget, for derefter måske at få det kasseret af skorstensfejeren. Kunne nogen hjælpe med et hurtigt svar ?

På forhånd tak,

Venligst, Luna.

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Trækregulator

Indlæg af Falck »

Jeg plejer at sige, at hullet skal være passende. skær et firkantet hul med vinkelsliberen, og om det er 50x50 eller 100x100 er nok tæt på hip som hap.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Trækregulator

Indlæg af thy »

Luna skrev:Jeg står lige nu og skal til at montere en trækregulator på mit røgrør. Regulatoren bliver monteret på helt almindelig vis med et spændebånd rundt om røgrøret, men nu er jeg lige pludselig kommet i tvivl om hvor stort et hul jeg skal lave i røgrøret. Regulatorens "rør" er firkantet og dimensionen er ca. 135 mm x 135mm. Umiddelbart ville jeg bare lave et firkantet hul i røgrøret på ca. 100 mm x 100 mm, men jeg har heller ikke lyst til bare at gøre noget, for derefter måske at få det kasseret af skorstensfejeren. Kunne nogen hjælpe med et hurtigt svar ?

På forhånd tak,

Venligst, Luna.
din egen fornemmelse er god 100mmx100mm er fint :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Luna
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 30
Tilmeldt: 22 jul 2008 17:11

Re: Trækregulator

Indlæg af Luna »

Hej Falck og Thy,

Tak for hurtig respons på mit spørgsmål vedr. trækregulator. Når man selv går og "roder" med tingene er det dejligt at kunne hente vejledning og gode råd her på "Stoker Pro".

Venligst, Luna.

Besvar