Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Techno Matic 3006 PID indstillinger

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
mrbuck
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan 2007 15:54

Techno Matic 3006 PID indstillinger

Indlæg af mrbuck » 12 okt 2008 20:23

Hej Pille misbrugerer

Jeg har en Techno Matic styring monteret på en hjemmebygget brænder, og er ovenud tilfreds med den. Jeg har dog ikke kunne se nogen effekt af at ændre på PID tiderne, dels for ydelsen og dels for blæseren. Forstærkningen (K) har jeg fået indstillet. Jeg køre med iltstyring og mit puls/pauseforhold er 0,9/18 sec. Når anlægget køre er pulsen ca 0,5 sec og ilt procenten 8 - 9 %.

Spørgsmålet er om jeg ved at få indstillet PID tiderne, ville kunne optimere forbrændingen. Håber der er nogen der har erfaring med det og vil komme med deres indstillinger.

Pillehilsen fra Peter


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Techno Matic 3006 PID indstillinger

Indlæg af Klaus » 12 okt 2008 20:48

Har du kikket her : viewtopic.php?f=23&t=456

mrbuck
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan 2007 15:54

Re: Techno Matic 3006 PID indstillinger

Indlæg af mrbuck » 13 okt 2008 04:08

Hej klaus

Det var udemærket info. Men jeg tror ikke min styring har X og Y værdier der kan indstilles, så det er nok en lidt ældre model jeg har. Men det der beskrives omkring integrationstiden Ti på FUEL er noget af det der undre mig. Jeg syntes at 400 sec = 6 1/2 minut er længe for at opnå den rette ilt procent. Før jeg stillede den ned (stod på 400 sec), drønede den bare piller ind, med en sort sky ud af skorstenen til følge. Jeg stillede den ned til ca 30 sec. Nu har styringen så et halvt minut til at tænke sig om og finde en indstilling der giver den rette ilt procent, set i forhold til den aktuelle belastning. Det kan da ikke passe at den skal bruge 6 minutter, når man køre en puls ind hvert 20 sekund. Og her var jeg også i tvivl om Td. Men den kan man åbenbart sætte til 0 når man køre med iltstyring.

Ang DELTAMAX, er det vist heller ikke noget jeg kan indstille, selv om det ville være brugbart.

Men tak for linket. Hvis der er andre der har mere info må i gerne kommentere indlægget
:great:

Peter


Besvar