Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
varmetossen
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 dec 2022 09:15
Blevet takket: 1 gang

Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Indlæg af varmetossen »

Jeg er lidt i tvivl om det er det rette forum, og beklager hvis det ikke er.

Jeg har fjernvarme og en unit med veksler - fremløbstemperaturen er på 67 grader. Jeg har gulvvarme og har en gulvevarmeshunt - denne har jeg nu stillet på 47 grader fordi vi kan ikke få temperaturen op i rummene på mere end 19,5 grader selvom de automatiske følere står på 22 grader og jeg kan se vores "pumper" er åbne så de får varme ind....Tror I det vil hjælpe at skrue gulvvarmetermostaten op på 47 grader? synes det er lidt en jungle :(

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Indlæg af Lintz »

varmetossen skrev: 11 dec 2022 09:22 Jeg er lidt i tvivl om det er det rette forum, og beklager hvis det ikke er.

Jeg har fjernvarme og en unit med veksler - fremløbstemperaturen er på 67 grader. Jeg har gulvvarme og har en gulvevarmeshunt - denne har jeg nu stillet på 47 grader fordi vi kan ikke få temperaturen op i rummene på mere end 19,5 grader selvom de automatiske følere står på 22 grader og jeg kan se vores "pumper" er åbne så de får varme ind....Tror I det vil hjælpe at skrue gulvvarmetermostaten op på 47 grader? synes det er lidt en jungle :(
Hej og velkommen til - Forummet er nok ikke så meget til fjernvarme men da dit spørgsmål går mere på installationen og gulvvarmen er det helt ok :D
Hvad der varmer vandet op er jo ligegyldigt i dette tilfælde.

Lintz/Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
varmetossen
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 dec 2022 09:15
Blevet takket: 1 gang

Re: Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Indlæg af varmetossen »

Super, det var også lidt det jeg tænkte, men var alligevel i tvivl :) så håber der er en klog person der kan hjælpe :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Indlæg af triumph »

Har i prøvet at skrue lidt op for pumpen ?
varmetossen
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 dec 2022 09:15
Blevet takket: 1 gang

Re: Gulvvarmeshunt og fjernvarme

Indlæg af varmetossen »

Ja, den står vist på max i forhold til hvad jeg kan læse mig frem til :) Efter jeg har hævet shunttermostaten til 45 grader, så er rumtemperaturen steget 0,5 grad og ja det går jo langsomt fordi det er gulvvarme, men er liiiidt bekymret for om min returvarme bliver for varm nu.

Besvar