Pilleovn og brændefyr

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Karstenkk
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 sep 2022 18:29

Pilleovn og brændefyr

Indlæg af Karstenkk »

Hej i skønne mennesker, jeg har et spørgsmål jeg håber en af jer kan svare på. Jeg har i dag en pilleovn med vandtank som laver brugsvand og vand til radiatorer, jeg vil gerne sætte et brændefyr op da jeg har adgang til gratis brænde, jeg vil gerne bevare det nuværende setup så pilleovnen kan starte op hvis jeg ikke er hjemme og kan fyre. Jeg har ikke flere ledige indgange til varmtvandsbeholderen men kan jeg bruge samme indgng til akkumuleringstanken som pilleovnen bruger og hvordan sikrer jeg mig at pilleovnen starter op hvis jeg ikke fyret i fyret og lukker ned igen når der igen kommer varmt vand fra akkumuleringstanken ?

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Pilleovn og brændefyr

Indlæg af BWJ »

Sæt det ind på returen til pillefyret, lad en DTO styre en 3 vejs ventil som lukker af til brændekedlen når den er ved at brænde ud.
Her skal ikke tænkes, det hele passer sig selv - dog ikke brænde på bålet :lol: der skal du selv have hænderne op af lommerne.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Karstenkk
Stoker I
Stoker I
1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 sep 2022 18:29

Re: Pilleovn og brændefyr

Indlæg af Karstenkk »

Tusind tak for svar, jeg har prøvet at søge på DTO men syntes ikke der dukker noget op har den et andet navn ?
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Pilleovn og brændefyr

Indlæg af BWJ »

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar