Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fjerne spiral fra VVB

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Fjerne spiral fra VVB

Indlæg af TOTAL » 01 dec 2021 08:52

Ja præcist, tallene er også lavet om mange gange, og giver mere et fingerpeg :) Eksempelvis gik vi noget over budget på varmepumpen, i forhold til hvad der er skrevet ind, og købte et Vaillant anlæg. Vi fik jo en del tilskud til fyret, og jeg håber da vi kan sælge det igen, for en smule penge. Så kosten på fyret har faktisk været lille, jeg vil vurdere 2500-3000kr om året over 5 år, så jeg tænkte jeg tager chancen :).

Det blir rigtig spændende at følge energi priserne, og den største negative jeg kom på, er faktisk også at vi ender lidt i statens vold, ift refusion, el priser osv. Træ piller kan man altid hente i udlandet. Men på arbejde, arbejde jeg en del med energi optimering, og noget der fylder meget disse dage, er hvordan man akkumulere varme, når den er billig at genere, og bruge den når strømmen så er dyr.

Du kan se et eksempel her, på elpriserne over den sidste uge, som jeg har tyv stjålet fra en facebook gruppe, og hvis man kan udnøtte dette mere optimalt, kan det tage toppen af risikoen.
StrømPriser.png
Vaillant varmepumpe


KristianBL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 aug 2022 07:53

Re: Fjerne spiral fra VVB

Indlæg af KristianBL » 24 aug 2022 07:55

TOTAL skrev:
30 nov 2021 17:26
Fedt, det må være løsninge for nu. Så må vi se om jeg kan få det til at fungere :) Tusind tak for din tid
Hej.
Jeg står i samme situtation som dig og ville høre hvordan det gik??

Hilsen Kristian

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Fjerne spiral fra VVB

Indlæg af TOTAL » 26 aug 2022 21:01

KristianBL skrev:
24 aug 2022 07:55
Hej.
Jeg står i samme situtation som dig og ville høre hvordan det gik??

Hilsen Kristian
Jeg har bestilt en ny buffer tank, men den er en evighed om at komme de her dage. Så jeg bruger bare tanken til solvarme for nu, så sælger jeg tanken og solvarme anlægget, og simplificere mit setup lidt. Anlæg er i så høj kurs, at det kan ikke rigtig betale sig at beholde det. Vi har billig strøm de næste 4½ år.
Så jeg droppede altså helt ideen om at genbruge tanken igen desværre.
Vaillant varmepumpe


Besvar