Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skorsten i dårlig stand

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Skorsten i dårlig stand

Indlæg af Hjemme teori » 03 mar 2019 18:06

Det er jeg så langt fra enig med dig i. Lige meget hvad der er sagt er det udlejers problem, hvis der ikke kan/må fyres uanset hvad han har sagt om skortensbrand, når det står i lejekontrakten.

Så jeg ville starte med at gå skorstenfejer på klingen - må der eller må der ikke fyres?
Hvis der må fyres, ville jeg sikre mig at fyre ordentligt og med tørt brænde. Kan det så ikke brænde rent, ville jeg undersøge for fejl på anlæggene, det kunne være der bare mangler eller er dårlig glassnor.

Og ja, turde jeg ikke fyre, ville jeg også sørge for et alternativ, men jeg ville ikke leve med det ret længe.
Mvh. Sophus


pendec

Re: Skorsten i dårlig stand

Indlæg af pendec » 03 mar 2019 19:35

Hjemme teori skrev:
03 mar 2019 18:06
Og ja, turde jeg ikke fyre, ville jeg også sørge for et alternativ, men jeg ville ikke leve med det ret længe.
Og det er vel hele pointen i trådstarters indlæg og at udlejer ikke er konfronteret eller der er stillet kritiske spørgsmål til skorstens brand, og man muligvis skræmmes af en skorstensfejer.

Kan ikke se det er forkert at foreslå alternativ opvarmning, når det er weekend og man ikke tør tænde op.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Skorsten i dårlig stand

Indlæg af Hjemme teori » 04 mar 2019 07:32

Så har jeg læst dit indlæg forkert.
At det var lejers eget problem fordi de havde fået at vide at der havde været skorstensbrand.
Mvh. Sophus

pendec

Re: Skorsten i dårlig stand

Indlæg af pendec » 04 mar 2019 09:08

Det var/er lejers problem at man ikke har taget aktion på på dette endnu og udlejeren ikke har løst eller forklaret hvordan dette blev forbedret siden sidst. Når man nu synes at man ikke har alternativer til opvarmning, så gav jeg eksempel på man har.
Nu er det mandag, så håber vi lejeren får gang i udlejer, for uden varme må den bolig være rigtig kold.


Besvar