Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring til pilleovn, gulvvarme og varmeflytning

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
JensC
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 jan 2017 13:10

Styring til pilleovn, gulvvarme og varmeflytning

Indlæg af JensC » 12 jan 2017 13:20

Hej!

Jeg har en Thermorossi Slim Quadro 11 pilleovn, som jeg er rigtig glad for. Jeg har en fjernstyring til den i form af et trådløst vægpanel, der styrer et eftermonteret relæ i ovnen til start/stop. Med den kan jeg indstille dagsprogrammer med dags- og natsænkning, højeste og laveste temperatur, minimumsperiode der brændes pr. "tænding" samt en masse andet. Super smart syntes jeg selv!

Da vi har et et-plans vinkelhus, har jeg kun glæde af pilleovnens varme i den ene del af huset. Resten opvarmes pt. med radiatorer, men vi er i gang med at renovere, og i den forbindelse kommer vi gulvvarme i den del af huset. Udover gulvvarmen, som er drevet af vores naturgasfyr, overvejer jeg at lave noget varmeflytning over loftet.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at det hele talte sammen, og evt. var styret af den samme styring, så dags- og natsænkning blev styret centralt, og at varmeflytningen kun var aktiv, hvis pilleovnen brænder, og der er for koldt i de enkelte rum.

Jeg har IHC installeret i forvejen, og overvejer om jeg kan kode mig ud af det herigennem, men optimalt ville jeg have en smart styring til det hele, som styrede gulvvarme, naturgasfyr, varmeflytning og pilleovn - og gerne med temperaturføler for udendørs temperatur til at styre fremløbstemperaturen i varmekredsene på fyret.

Er det helt tosset, meget tjekket eller fuldstændig umuligt? Og hvilket produkt har i kendskab til som kan løse opgaven?

På forhånd TAK!

:-)

//Jens


Jens J
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 okt 2014 21:29
Mit fyr: Passat bioheat
Areal: 180
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Nordvest jylland
Modtaget likes: 5 gange

Re: Styring til pilleovn, gulvvarme og varmeflytning

Indlæg af Jens J » 12 jan 2017 21:31

Du skulle nok kunne bruge dit ihc til det, men spørg lige dig selv om det er det værd for du kommer til at bruge lang tid på det,

Besvar