Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vand i anlæg forsvinder..

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
HamSelv52

Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af HamSelv52 » 08 jan 2017 16:02

Måske,et lidt mere generelt spørgsmål ?
Jeg fylder vand på anlægget,som er med en lukket eksp.beholder,tæt på fyret.
Fylder på,til det anbefalede niveau,på måleren. Ganske få minutter efter,er vandtrykket faldet meget.
Har en gammel ejendom,med-sikkert-en masse gamle samlinger (Strenge),i div.betongulve..
Hvorledes finder man utætheden ? Jeg har ikke set fugtighed,nogen steder : Heller ikke via,alle de rør,der er "Indpakket" på loftet.
Af samme årsag ? : Er der manglende gulvvarme flere steder. Og, i div.radiatorer..
KAN ? : Årsagen være en 50 år vvb,som er første "Station" efter fyret.. Denne vvb,er indbygget i en trækasse,uden mulighed,for at "Se",hvad der "Sker".
Skal jeg tale med min Bankrådgiver..


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af Lintz » 08 jan 2017 16:08

Du skriver at du mangler varme i noget af gulvvarmen og i visse radiatorer. Er du sikker på det ikke er luft i systemet du døjer med.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

HamSelv52

Re: Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af HamSelv52 » 08 jan 2017 16:11

Tak ! Men vil barmåleren ved eksp.beholderen,så ikke bare vise det,jeg fyldte på ? Uden,at vise et kraftigt fald ?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af Lintz » 08 jan 2017 16:20

HamSelv52 skrev:Tak ! Men vil barmåleren ved eksp.beholderen,så ikke bare vise det,jeg fyldte på ? Uden,at vise et kraftigt fald ?
Jeg vil mene at dit vandtryk vil stige og derefter falde lidt igen- Det har også lidt at sige hvor hurtigt du påfylder anlægget med hvor meget udsving din måler laver.

Men har du luft i systemet vil dit tryk i anlægget sænkes en del igen når luften/vandet fordeler sig.

Har du prøvet at tjekke ved radiatorer for luft ?
Har du udlufter på systemet ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

HamSelv52

Re: Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af HamSelv52 » 08 jan 2017 16:32

Tak igen ! Selve den oprindelige installation,er nok fra de første år,efter 2 Verdenskrig. I et bryggers,som er i en sidebygning,er der stadig den gamle flotte Salamander kedel,med oliefyr.Dette har nok ikke været tændt,siden 1990. Så jeg "Forsker" videre. Vil dog lige tilføje,at vores hus,indvendigt, er meget vedligeholdt.. (Bortset fra dette,som lige er sket..) Den primære varmekilde,er et Passat C2 : Med den helt nye styring,og iltsonde : Det virker perfekt !


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vand i anlæg forsvinder..

Indlæg af Lintz » 08 jan 2017 16:42

HamSelv52 skrev:Tak igen ! Selve den oprindelige installation,er nok fra de første år,efter 2 Verdenskrig. I et bryggers,som er i en sidebygning,er der stadig den gamle flotte Salamander kedel,med oliefyr.Dette har nok ikke været tændt,siden 1990. Så jeg "Forsker" videre. Vil dog lige tilføje,at vores hus,indvendigt, er meget vedligeholdt.. (Bortset fra dette,som lige er sket..) Den primære varmekilde,er et Passat C2 : Med den helt nye styring,og iltsonde : Det virker perfekt !
Hvis du siger at det er et pludseligt opstået problem og du ikke har rodet med dit anlæg er det jo nok ikke luft den er galt med.
Du siger at du mister meget tryk - Hvad fylder du op til og hvad falder den til ?

Har du prøvet at lufte ud ved en radiator som du ikke kan få varme i ?

Er du sikker på at stiften ikke hænger i termostaten ved radiator ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar