Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Michlar
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21 jul 2014 19:59
Mit fyr: Scotte 16kw m. BS1016 +Atmos DC25 fastb.
Areal: 230(130 i grundplan)
Brændsel: piller og diverse træ
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: 25 - 35 kg.
Årligt forbrug: Gæt: 8-10 ton.
Geografisk sted: Morsø

Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Michlar » 09 dec 2016 17:14

Hej,
Som emnefeltet antyder, er det måske lidt storm p over det :) Men jeg har mit pillefyr i udehuset og har aldrig fået isoleret varmerørene(jern), der går fra anlægget og hen til Løgstørrørene der går ned i jorden og over til huset.
Jeg er kommet til at tænke på en løsning, der måske er noget billigere, men jeg ved ikke om man skader rørene ved det.
Jeg påtænker at købe alm. staniol(ja nu grinter I sikkert icon_cheesygrin.gif og så klemme et enkelt lag omkring rørene, hvor den blanke side vender indad mod rørene( så det virker bedst muligt. Herefter vil jeg sætte skumrørskåle på, af den billige slags fra Jem og fix. Til sidst vil jeg sætte strips på og afslutte med at vikle gaffatape omkring. Tænkte, at det var en billig løsning, hvis det virker. Men jeg er lidt bekymret for om staniolen/sølvpapiret kan gå i en eller anden form for kemisk reaktion med jernrøret, så der f.eks. kan dannes korrosion eller på anden vis bliver nedbrudt???
Julehilsner :skiing:
Michael L.
Senest rettet af Michlar 09 dec 2016 17:24, rettet i alt 1 gang.
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Bigfoot » 09 dec 2016 17:18

øh????
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Michlar
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21 jul 2014 19:59
Mit fyr: Scotte 16kw m. BS1016 +Atmos DC25 fastb.
Areal: 230(130 i grundplan)
Brændsel: piller og diverse træ
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: 25 - 35 kg.
Årligt forbrug: Gæt: 8-10 ton.
Geografisk sted: Morsø

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Michlar » 09 dec 2016 17:25

sorry.........fik slået det op inden jeg var færdig........nu skulle det være ok(se på mit første indlæg igen)
Michael L.
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Oldgaard » 09 dec 2016 17:36

Hvorfor alle de krumspring ?
Er det ikke nemmere at få ordenlig isolering gratis ;)
F.eks her https://www.hedestoker.dk/isoleringsmat ... ering.html
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Bigfoot » 09 dec 2016 17:39

er det ikke ufattelig meget indkøb og arbejde, for noget du kan få gratis ved hedestoker?

Der kan du tilmelde dig omkring isolering af varmerør, og så få det gratis, og det er ikke engang det elendige skum halløj han giver dig. Det er rigtige rørskåle.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Bigfoot » 09 dec 2016 17:39

Oldgaard skrev:Hvorfor alle de krumspring ?
Er det ikke nemmere at få ordenlig isolering gratis ;)
F.eks her https://www.hedestoker.dk/isoleringsmat ... ering.html
du var hurtigere end mig denne gang... icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Michlar
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21 jul 2014 19:59
Mit fyr: Scotte 16kw m. BS1016 +Atmos DC25 fastb.
Areal: 230(130 i grundplan)
Brændsel: piller og diverse træ
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: 25 - 35 kg.
Årligt forbrug: Gæt: 8-10 ton.
Geografisk sted: Morsø

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af Michlar » 09 dec 2016 18:05

Okay...lyder vildt.....og der er ingen skumle ting ved at få det på den måde...altså gratis... Min far har lært mig, at ingen varer i denne verden er gratis, der skal betales på den ene eller anden måde i sidste ende.............så er sgu noget skeptisk kan I nok forstå ;) Er det virkelig helt gratis........som altså fuldstændig ?! Og så 10000 kr. spørgsmålet: "But why ?! "
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af John Skov Jensen » 09 dec 2016 18:29

Michlar skrev:Hej,
Som emnefeltet antyder, er det måske lidt storm p over det :) Men jeg har mit pillefyr i udehuset og har aldrig fået isoleret varmerørene(jern), der går fra anlægget og hen til Løgstørrørene der går ned i jorden og over til huset.
Jeg er kommet til at tænke på en løsning, der måske er noget billigere, men jeg ved ikke om man skader rørene ved det.
Jeg påtænker at købe alm. staniol(ja nu grinter I sikkert icon_cheesygrin.gif og så klemme et enkelt lag omkring rørene, hvor den blanke side vender indad mod rørene( så det virker bedst muligt. Herefter vil jeg sætte skumrørskåle på, af den billige slags fra Jem og fix. Til sidst vil jeg sætte strips på og afslutte med at vikle gaffatape omkring. Tænkte, at det var en billig løsning, hvis det virker. Men jeg er lidt bekymret for om staniolen/sølvpapiret kan gå i en eller anden form for kemisk reaktion med jernrøret, så der f.eks. kan dannes korrosion eller på anden vis bliver nedbrudt???
Julehilsner :skiing:
Michael L.
Hvorfor staniol på rørene først?

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af thoken » 09 dec 2016 18:31

Hej.
Ja, det er helt gratis. Det kræver blot at du overfører CO2 besparelsen, altså skriver under på et stykke papir om at du isolerer x-meter uisolerede rør.
Så bliver din CO2 besparelse "solgt". Det handler i bund og grund (meget kort fortalt)om at i-landene skal skære ned på udledning af CO2. Og det er jo præcis det du gør!

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

pendec

Re: Storm P Isolering af varmerør i udehus?

Indlæg af pendec » 09 dec 2016 19:04

Michlar skrev:Okay...lyder vildt.....og der er ingen skumle ting ved at få det på den måde...altså gratis... Min far har lært mig, at ingen varer i denne verden er gratis, der skal betales på den ene eller anden måde i sidste ende.............så er sgu noget skeptisk kan I nok forstå ;) Er det virkelig helt gratis........som altså fuldstændig ?! Og så 10000 kr. spørgsmålet: "But why ?! "
Hvis du har set nyhederne på DR1 til aften, så har du nok hørt alt om det, og at du næsten får kontanter tilbage i hånden når du vælger den løsning :)


Besvar