Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt gulvarme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
rapzak
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29 apr 2014 03:14

Nyt gulvarme

Indlæg af rapzak » 20 jul 2016 19:43

Hej,

Jeg skal til at bygge til i den modsatte ende af huset hvor gulvarme shunten sidder (62m2).
Jeg skal have gulvarme i det hele, bliver støbt på gammel dags måde i beton.
Jeg var ved at overveje at ligge det over beton, men det kommer til at koste en del med varme plader etc.
Det begynder måske at komme op med at støbe gulvet af 2 gange så det ligger i den øverste del med lidt isolering imellem, nogle der kender til det?

Men jeg er nød til at skal have mine gulvarme slanger op over loftet - det er trælst, men kan ikke se det kan være anderledes, der er klinker igennem køkken/bryggers etc. så det er ikke muligt at komme igennem.
Jeg har påtænkt at ligge dem i et andet rør som rør i rør for at undgå der løber vand ned over det hele hvis det bliver utæt.
Men mit problem går lidt på om det kan luftes ud når der er sådan en høj pukkel?

Jeg skal også have lavet gulvarme i små 40m2 eksisterende gulv, og overvejer ret kraftigt at få en til at fræse det ned istedet brække gulvet op, nogle der har erfaring med det? det kommer jo nok en 10~20mm fra top af beton til top af slange og en center afstand på 15cm - så skal der trægulv ovenpå.?

På forhånd tak
Kasper


Besvar