Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danfoss living connect godt eller skidt??

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Jakob83jensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 mar 2013 19:56
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 130 + 50 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Geografisk sted: 9760

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af Jakob83jensen » 27 dec 2014 22:33

Hej tænker lidt på og invistere i living connect. men er der nogen er jer der har det og hvad synes i om det.. er det pengene værd,, kommer til og koste lidt kan jeg se.. men man må jo også gi lidt for og få lidt legetøj :)


pendec

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af pendec » 27 dec 2014 22:46

Har det her, det virker, og så alligevel ikke helt så fancy som det burde være ;)

Jeg kan desværre kun få dem til at virke 100% ved en ON/OFF løsning, altså laveste temp, når de skal slukke og højeste når de skal være tændt, så kører det og den klarer opgaven, desværre ikke på præcise grader. Måske har jeg ikke forstået montering, måske passer de ikke perfekt til mine eksisterende danfoss termostater men burde.

Ved ikke helt om de var alle pengene værd endnu, når jeg kun kan udnytte on/off løsningen udfra deres timer opsætning.

Selve display er også for enkelt sammensat (for en IT nørd), og der er ikke meget at bakse med eller omkring firmware opdateringer til den osv.. At man skal købe "batteriboksen" ved siden af blev jeg overrasket over, da der kun følger EL tilslutnings løsning med.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af Hjemme teori » 28 dec 2014 00:36

Jeg har dem og de gør det meste af det der står i salgsgassen.

Men min gennerelle opfattelse er at der ikke er meget state og the art over det. Softwaren er simpelthen skuffende. Det ku være så godt og så er det bare ikke. Når jeg tænker på hvor simpelt det er bygget og hvor ringe interfaset er, tror jeg de er løbet tør for plads på chippen og der derfor ikke kan forventes yderligere opdateringer. De 2 gange jeg har kontrolleret er der i hvert fald ikke kommet nogen og der er så meget der kunne laves bedre.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af DBS » 28 dec 2014 08:25

Jeg må give @pendec og @Hjemme teori ret i deres udtalelser.

Jeg har valgt ikke at købe batteriboksen, da jeg ikke synes det er nødvendigt, jeg havde bare komponenterne i nærheden af controller, ved opsætning, og så, senere monterede jeg dem på,deres endelige position.

Jeg bruger ikke natsænknings funktionen på mine radiatorer, kommer måske i fremtiden.

I de rum hvor jeg har gulvvarme, holdes min temperatur meget præcis, men før havde jeg termostater unden accelerationsmodstand, så det har selvfølgelig også noget at sige.

Du skal være opmærksom på, at controller findes i en mkII og en mkIII, mkII er selvfølgelig den gamle, systemet er nu udvidet en smule, og kendes også under navnet Danfoss One, hvilket jeg forventer o fremtiden at skal bruge, da jeg har tænkt mig at lave ventilation i huset, så kan begge systemer styres fra samme controller.

Af små fordel kan nævnes:

Dine termostater aktivers hver torsdag kl 11, således at de ikke gro fast.
Cirkulationspumpe, på gulvvarme kreds kan styres således at den står stille når alle ventiler er lukket, pumpen aktivers dog mini. En gang om ugen.
Åben vindue funktion, på radiatortermostater.
Rum med rumtermostat, kan alle ventiler lukkes ved udluftning, ved et tryk på rumtermostat.

Men State Of the art er det bestemt ikke !

Ting som jeg skal have lavet i nærmest fremtid er et boiler relay, således at fyr ikke kører, når der ikke er nogen radiator som kalder på varme, og så skal jeg have lavet comfort varme, på det ene gulv, da det er svært at styre med rumtermostat (gennemgangsrum)

BTW det er også kendt som Devi link

Jakob83jensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 mar 2013 19:56
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 130 + 50 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Geografisk sted: 9760

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af Jakob83jensen » 28 dec 2014 21:53

Tror jeg springer fra danfoss living. synes ikke de helt med på moden :) kunne være godt hvis det kunne styres udefra.. kan i anbefale andre systemer. max cube fra conradelektronik synes jeg termostaterne er noget klodset


pendec

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af pendec » 28 dec 2014 22:10

Jakob83jensen skrev:Tror jeg springer fra danfoss living. synes ikke de helt med på moden :) kunne være godt hvis det kunne styres udefra.. kan i anbefale andre systemer. max cube fra conradelektronik synes jeg termostaterne er noget klodset
Har du det rigtige EL selskab, så tilbyder DONG vistnok selvsamme termostater til fjernstyring udefra mens du er på rejse via en boks som du kan , desværre, leje af dem. Så den findes bare ikke direkte fra Danfoss selv men andre har brugt deres termostater som bruges i living sættet.

læs mere her

LSL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 jan 2015 09:24

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af LSL » 16 jan 2015 09:27

pendec skrev:Har det her, det virker, og så alligevel ikke helt så fancy som det burde være ;)

Jeg kan desværre kun få dem til at virke 100% ved en ON/OFF løsning, altså laveste temp, når de skal slukke og højeste når de skal være tændt, så kører det og den klarer opgaven, desværre ikke på præcise grader. Måske har jeg ikke forstået montering, måske passer de ikke perfekt til mine eksisterende danfoss termostater men burde.

Ved ikke helt om de var alle pengene værd endnu, når jeg kun kan udnytte on/off løsningen udfra deres timer opsætning.

Selve display er også for enkelt sammensat (for en IT nørd), og der er ikke meget at bakse med eller omkring firmware opdateringer til den osv.. At man skal købe "batteriboksen" ved siden af blev jeg overrasket over, da der kun følger EL tilslutnings løsning med.
Hvad sker der når du lader systemet regulere temperaturen for dig?

LSL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 jan 2015 09:24

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af LSL » 16 jan 2015 09:37

Jakob83jensen skrev:Tror jeg springer fra danfoss living. synes ikke de helt med på moden :) kunne være godt hvis det kunne styres udefra.. kan i anbefale andre systemer. max cube fra conradelektronik synes jeg termostaterne er noget klodset
Mon ikke bare det er et spørgsmål om (kort) tid før det kan lade sig gøre med Danfoss Link? Hvis man ser på udbyggelsesmulighederne på Danfoss, set i forhold til stort set alle konkurrenter, er Danfoss langt foran. Der kan på den nyeste version af controlleren tilsluttes:
  • Radiatortermostater (Living Connect)
    Vandbaseret gulvarmestyring (Link HC)
    Rumtermostater for både radiator og gulvvarme (Link RS)
    El-gulvarmestyring (Link FT(S))
    Varmepumpeintegration (Link HP-Kit)
    Integration af ECL (Link DLG)
    Styring af Ventilationsanlæg (Link CCM)
    Kedelstyring (Link BR)
    Antenneforstærkere (CF-RU)

kongsted
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af kongsted » 16 jan 2015 14:58

En kollega er vældig glad for. http://www.elv.de/output/controller.asp ... tail2=1872

Se evt. om det er noget.

//Kongsted

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Danfoss living connect godt eller skidt??

Indlæg af mikael1960 » 17 jan 2015 08:54

Jeg har også monteret disse termostater på mine radiatorer, for ganske nyligt.
Jeg synes at jeg oplever en mere ensartet temperatur i huset - uden større temperatur udsving, og det i sig selv er gevinsten for mig.

Hvor vidt nattesænkning som jeg har aktivieret virkelig giver noget eller ej, ved jeg faktisk ikke.
Mikael


Besvar