Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Placering af skorsten.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Buzzmaker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 okt 2014 09:34

Placering af skorsten.

Indlæg af Buzzmaker » 04 nov 2014 14:22

Jeg har for knapt et 1 år siden købt et hus, som i dag er opvarmet af et oliefyr af ældre dato og da det jo er forfærdeligt dyrt vil jeg jo gerne have det skiftet, og efter at have kigget på dette forum i et stykke tid virker det som om at et pille fyr er det rigtige valg.

I dag er olie fyret og den tilhørende skorsten placeret inde i huset, i et rum jeg fremadrettet godt kunne tænke mig at bruge til noget andet. Derfor ville det være en fordel hvis et nyt fyr kunne placeres i garagen. Sagen er så bare hvordan får jeg en skorsten til det nye fyr.

Jeg har prøvet mine evner lidt af i paint :-)
Tegning.jpg
Lidt om huset :
Ældre hus fra 1877, på 190 kvm med stråtag placeret i et sommerhus område. Garagen ligger stort set op af naboens skel, hovedhuset ligger halvanden meter fra. Garagens bredde er lige knapt 5 meter. Olieforbruget er på knapt 2850 liter om året.

Jeg kan simpelthen ikke greje hvordan jeg skal få en skorsten tilkoblet hvis jeg skal benytte rummet i garagen, når jeg skal overholde afstand til skel, få biler ind på den anden side. Jeg forestiller mig at den gamle skorsten er ude af billedet?.

Jeg har formentlig glemt nogle væsentlige detaljer, så hvis der mangler noget så spørg endelig så skal jeg svare efter bedste evne. :D icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Placering af skorsten.

Indlæg af newpas » 04 nov 2014 14:47

Stålskorsten op igennem taget på det nye fyrrum langs inderside mur.

Buzzmaker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 okt 2014 09:34

Placering af skorsten.

Indlæg af Buzzmaker » 04 nov 2014 15:06

newpas skrev:Stålskorsten op igennem taget på det nye fyrrum langs inderside mur.

Jeg tænker bare at får at overholde kravene til skel på de 5 m, så vil skorstenen sidde foran døren.

En ekstra tilføjelse.

Stråtaget på hovedhuset er ca. en halv meter højere end ståtaget på garagen. Jeg kunne godt forestille mig at skorstenen i så fald kommer til at skulle gå 80 cm over hovedhusets top. Og det vil jo så skulle være fra siden af garagen for at overholde kravet til skel. Så det vil jo omkring de 3 meter fra den går igennem taget i såfald.

skrot1

Placering af skorsten.

Indlæg af skrot1 » 04 nov 2014 15:47

Ring til din skorstensfejen, han kan rådgive dig, mod et mindre gebyr, han skal jo også godkende det i sidste ende alligevel.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Placering af skorsten.

Indlæg af newpas » 04 nov 2014 16:19

Og teknisk forvaltning.


Besvar