Påfyldning af vand tasso oliefyr??

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
larskandersen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 nov 2008 17:45
Mit fyr: Dansk Stoker
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Kongerslev

Påfyldning af vand tasso oliefyr??

Indlæg af larskandersen »

Hej har været ved at sætte et tasso ms 20 fra 2003 op hos min gamle moder. og troede jeg kunne fylde vand på en messinghane (3/4") sikkert en overtryksventil.. (den sidder på samme rør som cirkulationspumpen) og går også godt i starten men inden den rigtig viser tryk på manometeret sprøjter der vand ud af luftudskilleren på trykekspantionen.. så mit spørgsmål er om jeg skal til at skille det ad og sætte en anden, påfyldningshane på modsatte streng, tror det er fremløbet... Håber i kan hjælpe vh. Lars

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Påfyldning af vand tasso oliefyr??

Indlæg af Ollii »

larskandersen skrev:Hej har været ved at sætte et tasso ms 20 fra 2003 op hos min gamle moder. og troede jeg kunne fylde vand på en messinghane (3/4") sikkert en overtryksventil.. (den sidder på samme rør som cirkulationspumpen) og går også godt i starten men inden den rigtig viser tryk på manometeret sprøjter der vand ud af luftudskilleren på trykekspantionen.. så mit spørgsmål er om jeg skal til at skille det ad og sætte en anden, påfyldningshane på modsatte streng, tror det er fremløbet... Håber i kan hjælpe vh. Lars
Kan du ikke tage et billede. :great:

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Påfyldning af vand tasso oliefyr??

Indlæg af John Skov Jensen »

larskandersen skrev:Hej har været ved at sætte et tasso ms 20 fra 2003 op hos min gamle moder. og troede jeg kunne fylde vand på en messinghane (3/4") sikkert en overtryksventil.. (den sidder på samme rør som cirkulationspumpen) og går også godt i starten men inden den rigtig viser tryk på manometeret sprøjter der vand ud af luftudskilleren på trykekspantionen.. så mit spørgsmål er om jeg skal til at skille det ad og sætte en anden, påfyldningshane på modsatte streng, tror det er fremløbet... Håber i kan hjælpe vh. Lars
Først er jeg lidt nysgerrig ang. den Tasso ms 20. Er det som oliekedel i en ny installation du sætter den op? For den er da at for ringe i virkningsgraden til at kunne blive godkendt af din mors fejer. Så med mindre din far er skorstensfejer og vil godkende det uanset, kommer du da sikkert til at pille den ned igen.

En sikkerhedsventil vil du kun vanskeligt kunne tvinge vand igennem, modsat normal flow retning, så ja et billede af den vil være en stor hjælp til at guide dig videre. Og ja, er det en overtryksventil skal du finde et andet sted at hælde vand på systemet. En rigtig påfyldningshane vil da være en god investering.

Sprøjter der vand ud af udlufteren, er den enten defekt eller måske ikke lukket rigtigt (Hvis det er en manuel med fingerskrue) Men her vil et billede også hjælpe.

Besvar