Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarme valg af rør

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
levi

Gulvvarme valg af rør

Indlæg af levi » 16 sep 2013 12:02

kongsted skrev:
Jeg bukker og skraber :headbang: . Har ikke nær studeret teksten. Men det ændrer ikke meget på historien. Kun at varenumre ikke engang er sammenlignelige..
Ved godt der er punktummer i. Men det "plejer" at være en undskyldning for at kunne sige det ikke er samme vare :) Bruges meget inden for TV, for ikke at kunne sammenlignerne mellem eks. Bilka og andre.

Levi: Ja til teksten på VVS-Eksperten er (også?) en historie fra de varme lande. Synes bare det er meget mistænkeligt med 3 varenumre der står på den samme label på kassen (Kan ikke lige få telefonen til at connecte til PC'en, for upload, men har billedet "i hånden"). og der så er forskellige tekster/specifikationer for varene. Og tilsyneladende også forskellige producenter Dansk VVS import vs. Golan Pipe.

Og jeg lægger helt an til en hjerneblødning, når jeg så kan finde "dit" varenummer (087217460 / 087217.460) i Dansk VVS imports katalog, beskrevet som et 4 lags...
http://www.danskvvsimport.dk/images/fil ... te2011.pdf side 10 midt på.
For de fleste andre varenumre på dv-centers hjemmeside er da VVS numre... Tænker fittings (forskellige producenter - ved det), pumper mv.

Så med krydsreferencer og blandede tekster, så er det sat...e ikke et nemt marked at finde rundt i. Men det kræver selvfølgelig også en autorisation at lave de store ting...

Lidt rodet tekst, men essensen er:
Men hold op det ville være godt for kunderne at vide hvor stumperne kom fra. Gælder også alle fittings (messing/sorte/galv.) for så kunne man nemmere sammenligne (og måske erfare at alle avancerne er de samme, for den samme vare...)

//Kongsted
Jamen jeg giver dig skam helt ret - det er svært at gennemskue vvs-branchen, - også derfor man skal spørge sin leverandør hvad en evt. forskel er...

Vi kan som regel altid svare.

Det ville selvfølgelig være det nemmeste hvis man selv udfra et nummer alene kunne konkludere hvilken vare der var tale om, - men det kan man desværre ikke altid :(


Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarme valg af rør

Indlæg af Skovløber » 16 sep 2013 19:10

Af mysgerrighedens skyld, vil jeg da gerne høre om nogle har købt for billige gulvvarme slanger men evt utæthedder...
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Gulvvarme valg af rør

Indlæg af BWJ » 16 sep 2013 20:00

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Gulvvarme valg af rør

Indlæg af elpres » 17 sep 2013 14:07


fint link.

Er det et reelt problem at gulvvarmerør knirker når temperaturen ændre sig, kan man virkelig høre det?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Besvar